Annons

Hjälp mot knepig kvinna som driver mig till vansinne

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har ju skickat det du har annonserat så där har du inga problem. Vidare betvivlar jag starkt att någon organisation skulle göra sig så mycket besvär för så lite pengar. Att polisen skulle ge dig råd genom henne är uteslutet. Det låter som någon som är van att få som dom vill med hot, stå på dig.

Förstår att det är jobbigt men följ deras råd om att inte svara och vidarebefordra allt hon skickar. Om du inte har gjort det kanske det är läge att åka ner till stationen och prata med någon om vad du bör göra mer, kanske kontakta ett ombud osv.

Har inte handlat med Tradera, är mottagaren känd?

Hon har 13 dåliga omdömen, tydligen förekommit hot o dyl. tidigare.
 
Om du inte orkar läsa vad som skickas kanske du kan skapa ett filter som skickar allt hon skriver vidare till en kompis/arbetskamrat, som i sin tur drar det till polisen.
 
Om du inte orkar läsa vad som skickas kanske du kan skapa ett filter som skickar allt hon skriver vidare till en kompis/arbetskamrat, som i sin tur drar det till polisen.

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera detta. Det kunde möjligen vara ett sätt. Samtidigt vill jag se vad det är för skit hon skickar även om det är jobbigt.
 
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera detta. Det kunde möjligen vara ett sätt. Samtidigt vill jag se vad det är för skit hon skickar även om det är jobbigt.

Se det för vad det är, ett försök till blåsning. Och ta det inte personligt. Hon kör säkert samma rutin varje gång, medveten om att det inte leder till stora problem med rättvisan om hon lägger av efter tillsägelse från polis.
 
Polisen skiter i sådana här ärenden ofta, de lägger ner innan de ens läst kvar anmälan, tragiskt men sant, så fungerar poliskåren idag. De utreder ju inte ens riktiga våldsbrott. I vart fall är läget så i Stockholm.
 
Polisen skiter i sådana här ärenden ofta, de lägger ner innan de ens läst kvar anmälan, tragiskt men sant, så fungerar poliskåren idag. De utreder ju inte ens riktiga våldsbrott. I vart fall är läget så i Stockholm.

Nu har ju problemet med bedrägerier diskutterats flitigt den senaste tiden plus att polisen SKA lägga mer resurser på små vardagsbrott. Hoppas kan man ju alltid.
 
En sak som jag nu efter en stund efter det senaste mejlet reflekterar över:
Alla tidigare mejl har hon skrivit direkt i mejlprogrammet, det sista där hon hotar med allt möjligt är skrivit i Word. En hel sida i ett worddokument har hon bifogat. Känns lite märkligt. Det enda som står i mejlet är " Läs och begrunda"
 
En sak som jag nu efter en stund efter det senaste mejlet reflekterar över:
Alla tidigare mejl har hon skrivit direkt i mejlprogrammet, det sista där hon hotar med allt möjligt är skrivit i Word. En hel sida i ett worddokument har hon bifogat. Känns lite märkligt. Det enda som står i mejlet är " Läs och begrunda"

Står hon som författare och när är dokumentet skapat?
 
Polisen skiter i sådana här ärenden ofta, de lägger ner innan de ens läst kvar anmälan, tragiskt men sant, så fungerar poliskåren idag. De utreder ju inte ens riktiga våldsbrott. I vart fall är läget så i Stockholm.

Tyvärr har du rätt. Jag har egen erfarenhet av en liknande person som njöt av att vara riktigt otrevlig mot omgivningen. Jag var huvudmålet och det slutade att han slog mig i huvudet med en hammare! Polisen kom till platsen och intervjuade de som var där men inte den som slog som hade gått hem en trappa upp. Efter sex månader kom ett brev "Ärendet nerlagt pga bevissvårigheter".

Jag skulle inte besöka vederbörande i det här fallet utan sällskap. Vi vet ju inte vad som döljer sig bakom "kvinnan".
 
Det är svårt att sitta lugnt i båten. Min far gick nyligen bort och min mor ligger på lassarettet efter sin tredje hjärtinfarkt på 4 veckor och så det här ovanpå alltihop. Det är påfrestande för sinnet kan jag säga.

Förstår att det känns jobbigt för dig just nu.
Men eftersom du har överlämnat ärendet till polisen så tycker jag att de ska få fortsätta jobba med det. Börjar du ranta runt och hälsa på kärringen ifråga så kan det ju lätt uppstå någon situation där det kommer att stå ord mot ord, och du blir misstänkt för övergrepp i rättsak eller något sådant. Och tänk om det skulle vara så att det inte är den ursprungliga köparen som är avsändaren av hotbreven?

Hon har inget att komma med, jag delar mångas uppfattning här om att konvertern inte behöver ha blivit skadad utan att det är ett rent påhitt för att klå dig på pengar. Dessutom är det väl hennes eget ansvar att se till att tillbehöret passar den kamera hon har?
Eftersom hon inte har något att komma med försöker hon framställa sig som så stor som möjligt. Ungefär som arga katter eller bluffande pokerspelare.

Så ta fram en sandsäck och ge den en omgång istället. ;-)
 
Jag gör mig inga illusioner utan inser att det med största säkerhet kommer att läggas ned utan åtgärd. Känner ändå att det är den vägen man ska ta. Visst kunde man söka upp kvinnan men med tanke på hennes sätt vet man inte hur hon skulle tolka det om man söker upp henne. Får man väl det emot sig att man söker upp henne och hotar henne. Hon vänder o vrider på allt oavsett vad man säger till henne.Hon skriver en del saker som får en att undra vad hon har i huvudet faktiskt. Vill inte lägga ut allt här utan det har polisen fått. Ärligt talat lät hon inte hoppfull om att det ska bli något av anmälan. Har inte fått några mejl från kvinnan på ett tag nu så hoppas att hon lessnat vilket jag i.o.f.s. inte tror.


Om du funderar på att söka upp kvinnan så försök få en polisman med dig i annat fall skall du avstå från den funderingen.
 
Man undrar ju hur det gått för andra som handlat med henne.

Det är ju lätt att hitta andra som gett positivt omdöme (som jag förstår att du också gjort) som har andra annonser dvs man kan kontakta dem. Har du gjort det?
 
Hos Malou TV4 diskuteras just nu bedrägerier. En polis, en från Blocket och en lurad finns i studion. Finns säkert på TV4 Play också
 
Polisen skiter i sådana här ärenden ofta, de lägger ner innan de ens läst kvar anmälan, tragiskt men sant, så fungerar poliskåren idag. De utreder ju inte ens riktiga våldsbrott. I vart fall är läget så i Stockholm.
Har du egna erfarenheter av ovanstående eller tror du på allt skit som står i Aftonbladet? Det skulle vara intressant att veta vad du baserat detta påstående på. Vad du tycker om Polisen är helt irrelevant i TS fall.

Ja, väldigt många ärenden läggs ner, men väldigt många av dessa är från början sånt som aldrig skulle anmälts från början.

Det är ofta stora bevissvårigheter i just våldsbrott pga att det ofta är alkohol inblandat och ord står mot ord. Åklagaren begår för övrigt tjänstefel om denne väcker åtal i ett mål som denne inte tror sig kunna vinna.

Rättsväsendet är i Sverige långt ifrån perfekt, men att det är så illa som du skriver är inte rättvist att påstå. Det finns rötägg i alla branscher, men att förolämpa en hel yrkeskår är en väldigt farlig och orättvis generalisering.

Pär
 
Du behöver inte alls erbjuda dig att köpa tillbaks konvertern.
Varför ska du göra det? Det är inget fel på den.

Polisen bör väl kontakta henne och prata vett med henne.

Precis du ska inte köpa tillbaka något för det stolpskottet har förbrukat denna snälla detalj. Du har varit tillmötesgånende och hon elak och dum och ska bara ha skit.
Fortsätter hon så spara allt som sker och fortsätt lämna in till polisen tillslut skriver nollan något som godtas som hot eller kränkning.

Mvh. /LEE
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.