Får börja med att säga att jag inte har läst hela tråden - ifall mina frågor redan skulle vara besvarade. Men jag undrar:
Har hon klart för sig att autofokusen fungerar enbart med objektiv med ljusstyrka 1:4,0 eller bättre med en 1,4x telekonverter? Fast hon tror kanhända att 1:5,6 är bättre - vilket kanske är vad hon har...?
Har hon sagt vilket kamerasystem hon använder? "Förstörde" hon sina objektiv genom att försöka montera på en konverter för Sony Alpha på objektiv för Canon, Nikon eller nåt?
.
Har inte en aning om vad hon testat den på men hon skriver så här
"Det telekonventer pro 300 för sony som jag köpte av dig är inte av den kvaliyte som du beskriver i annonsen.
För det första så funkar det inte på teleobjektiv som förnetiskt letar efter skärpa och för det andra så funkar det inte
på nbågot av minoltas objektiv till sony inte heller till sonys objektiv, detta kunde du informerat om i annonsen.
Jag bor inte så långt ifrån Borås så det är inget problem att hälsa på dig, din adr har jag. Det bästa du kan gära är att
sätta in köpebloppet + frakt på mitt konto i --------------- omgående och då menar jag omgående inte senare utan nu.
-------------------------------- om inte pengarna är på kontot i morgon kommer jag och hämtar dom hemma hos dig.
Några sådana blåsningar tänker jag inte gå på. är det kart från min sida.
Som du måste förstå så är jag fruktansvärt förbannad på ditt sätt att annonsera ut tillbehöret.
Jag försöker nu att lösa det hela på ett någorlund vettigt plan men om du inte gillar det så är det upp till dig."
Detta var alltså det
första mejlet jag fick från henne. Du förstår själv vad jag har att göra med.
Vill tillägga här då att jag från första början varit korrekt och erbjudit återköp men bara om hon skickade tillbaka konvertern först. Det dröjde ett bra tag in på natten när hon förstod att jag inte betalar om hon inte skickar först och det var då hoten om skadestånd för förstörda objektiv började dyka upp.