ANNONS
Annons

Hjälp mot knepig kvinna som driver mig till vansinne

Produkter
(logga in för att koppla)
Man undrar ju hur det gått för andra som handlat med henne.

Det är ju lätt att hitta andra som gett positivt omdöme (som jag förstår att du också gjort) som har andra annonser dvs man kan kontakta dem. Har du gjort det?

Givetsvis var jag dum som lämnade ett positivt omdöme så tidigt. Men hon var snabb med betalning och jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig vad son väntade.

Får börja med att säga att jag inte har läst hela tråden - ifall mina frågor redan skulle vara besvarade. Men jag undrar:

Har hon klart för sig att med en 1,4x telekonverter så fungerar autofokusen enbart på objektiv med ljusstyrka 1:4,0 eller bättre? Fast hon tror kanhända att 1:5,6 är "bättre" - vilket kanske är vad hon har...?

Har hon sagt vilket kamerasystem hon använder? "Förstörde" hon sina objektiv genom att försöka montera på en konverter för Sony Alpha på objektiv för Canon, Nikon eller nåt?
.

Får börja med att säga att jag inte har läst hela tråden - ifall mina frågor redan skulle vara besvarade. Men jag undrar:

Har hon klart för sig att autofokusen fungerar enbart med objektiv med ljusstyrka 1:4,0 eller bättre med en 1,4x telekonverter? Fast hon tror kanhända att 1:5,6 är bättre - vilket kanske är vad hon har...?

Har hon sagt vilket kamerasystem hon använder? "Förstörde" hon sina objektiv genom att försöka montera på en konverter för Sony Alpha på objektiv för Canon, Nikon eller nåt?
.

Har inte en aning om vad hon testat den på men hon skriver så här

"Det telekonventer pro 300 för sony som jag köpte av dig är inte av den kvaliyte som du beskriver i annonsen.
För det första så funkar det inte på teleobjektiv som förnetiskt letar efter skärpa och för det andra så funkar det inte
på nbågot av minoltas objektiv till sony inte heller till sonys objektiv, detta kunde du informerat om i annonsen.
Jag bor inte så långt ifrån Borås så det är inget problem att hälsa på dig, din adr har jag. Det bästa du kan gära är att
sätta in köpebloppet + frakt på mitt konto i --------------- omgående och då menar jag omgående inte senare utan nu.
-------------------------------- om inte pengarna är på kontot i morgon kommer jag och hämtar dom hemma hos dig.
Några sådana blåsningar tänker jag inte gå på. är det kart från min sida.
Som du måste förstå så är jag fruktansvärt förbannad på ditt sätt att annonsera ut tillbehöret.
Jag försöker nu att lösa det hela på ett någorlund vettigt plan men om du inte gillar det så är det upp till dig."

Detta var alltså det första mejlet jag fick från henne. Du förstår själv vad jag har att göra med.

Vill tillägga här då att jag från första början varit korrekt och erbjudit återköp men bara om hon skickade tillbaka konvertern först. Det dröjde ett bra tag in på natten när hon förstod att jag inte betalar om hon inte skickar först och det var då hoten om skadestånd för förstörda objektiv började dyka upp.

Har du kolla om hennes IP-adress går till en proxy eller till en känd ISP?[/QUOTE

Har inte den blekaste aning om hur man kollar det.

Gå till whois.net och klistra in hennes IP-adress, där bör du då se namnet på hennes internetleverantör(Telia, Bredbandsbolaget osv). Kör hon via proxy står där istället namnet på ägaren av denna, exempelvis Astrill. Den står också ofta i ett annat land.

Här kan du kolla var adressen befinner sig geografiskt. whatismyipaddress.com/traceroute-tool

Använder hon en proxy kan man kanske misstänka att hon har satt detta i system, om inte är det förmodligen en amatör.

Gå till whois.net och klistra in hennes IP-adress, där bör du då se namnet på hennes internetleverantör(Telia, Bredbandsbolaget osv). Kör hon via proxy står där istället namnet på ägaren av denna, exempelvis Astrill. Den står också ofta i ett annat land.

Här kan du kolla var adressen befinner sig geografiskt. whatismyipaddress.com/traceroute-tool

Använder hon en proxy kan man kanske misstänka att hon har satt detta i system, om inte är det förmodligen en amatör.

Frågan är bara var hittar jag hennes IP adress?

Frågan är bara var hittar jag hennes IP adress?

I gmail klickar du på den lilla pilen bredvid svara-pilen uppe till höger och väljer visa original, i Outlook öppnar du mailet och klickar alternativ > egenskaper.

Man kan ofta se leverantören direkt i mailprogrammet.

EDIT: I Outlook står avsändarens adress på raden som börjar med [X-SENDER-IP: ]

EDIT2: Har du tur så skickar hon från en arbetsplats, det är väl dock inte så troligt ;)

Har hon klart för sig att med en 1,4x telekonverter så fungerar autofokusen enbart på objektiv med ljusstyrka 1:4,0 eller bättre? Fast hon tror kanhända att 1:5,6 är "bättre" - vilket kanske är vad hon har...?

.
Läs mitt tidigare inlägg. Hon har en minolta 75-300.

I gmail klickar du på den lilla pilen bredvid svara-pilen uppe till höger och väljer visa original, i Outlook öppnar du mailet och klickar alternativ > egenskaper.

Man kan ofta se leverantören direkt i mailprogrammet.

Ok. Det är en hotmailadress och de nummer jag testar på Whois visar Microsoft. Kanske gör fel.

Den raden stoppas bara in av vissa webmail-tjänster som OWA (Outlook Web Acess), Hotmail med flera. Avsändaren måste alltså skicka mailet från ett webmail-system.

Om hon skickar det direkt från sin egen dator så står IP-adressen i stället i någon av Received-raderna. Rätt rad kan vara svår att hitta eftersom varje server som mailet passerar stoppar in en egen Recieved-rad. Men ofast är det den som står längst ner.

Om avsändaren använder sig av nån form av webmail så kommer det se ut som att mailet kommer från den webserver som hanterar webmailen. Då får man istället kolla på någon annan tag. De flesta webmailsystem lägger till IP-adressen till den som är inloggad och skickar mailet. I Hotmails fall är det "X-Originating-IP" du skall kolla på istället.

Nu tror jag du kommer ha väldigt begränsad nytta av denna information. Du kommer på sin höjd få reda på vilken operatör som avsändaren använde.

Ok. Det är en hotmailadress och de nummer jag testar på Whois visar Microsoft. Kanske gör fel.

Givetsvis var jag dum som lämnade ett positivt omdöme så tidigt. Men hon var snabb med betalning och jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig vad son väntade.

Kanske kan kontakta tradera för att få dem att ta bor det. Men det spelar nog ingen roll egentligen. Hon har tillräckligt många dåliga omdömen för att jag inte skulle köpa av henne i alla fall. Svårare att veta vilka dårar som budar på ens egna försäljningar.

Om avsändaren använder sig av nån form av webmail så kommer det se ut som att mailet kommer från den webserver som hanterar webmailen. Då får man istället kolla på någon annan tag. De flesta webmailsystem lägger till IP-adressen till den som är inloggad och skickar mailet. I Hotmails fall är det "X-Originating-IP" du skall kolla på istället.

Nu tror jag du kommer ha väldigt begränsad nytta av denna information. Du kommer på sin höjd få reda på vilken operatör som avsändaren använde.

Det enda som står är "X-Originating-Email: och så hennes mejladress.

Stämmer, tänkte bara att det kunde vara intressant att se om hon försöker gömma sig eller inte, och om hon mot förmodan sitter på jobbet öppnar det ju helt plötsligt för ganska spännade möjligheter.

Hotmail verkar ha börjat plocka bort avsändarens IP-adress så det är mycket möjligt att den inte finns. Jag har ett meddelande från 5/12, och ett från 19/12 respektive 16/1 där det förra har adress, men de två senare inte har det. Samma avsändare på alla tre...

Hotmail verkar ha börjat plocka bort avsändarens IP-adress så det är mycket möjligt att den inte finns. Jag har ett meddelande från 5/12, och ett från 19/12 respektive 16/1 där det förra har adress, men de två senare inte har det. Samma avsändare på alla tre...
Inga problem för mig. Jag bara högerklickar på meddelandet i själva inboxmenyn, väljer Visa meddelandekälla och kopierar allt in till http://whatismyipaddress.com/trace-email

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar