ANNONS
Annons

Hjälp mig ge denna bild mer attityd!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Behöver lite hjälp, och insperation och idéer om hur jag skall ge en bild lite mer attityd!

Bilden i sig har ganska mycket attityd enligt mig, men skulle gärna vilja få ännu mer attityd i den, om man kan göra det med lite efterbehandling!

Så hjälp mig med lite tips, idéer och insperation!
Kanske du gör din egen variant?

Bilden:
http://www.jocce.se/temp/041002jeanspistol01.jpg

/Jocce

Jag tog och provade med att skapa lite färgstick mellan de olika tonerna genom att dra lite brutalt med kurvor i de olika färgkanalerna.

Bilagor

• a.jpg
    a.jpg
    24.8 KB · Visningar: 1,069
njae. Channel mixer, endast röda kanalen. Sen massa kurvor för att få upp kontrasten. Delvis på bakgrunden och delvis på byxorna. Lättade upp pistolens högdagrar en del också..

s/v kanske?

edit: oj, här hann man inte med hehe.. gröna kanalen använd här

Bilagor

• gun.jpg
    gun.jpg
    46.9 KB · Visningar: 974
Senast ändrad:
jadu... eftersom jag inte är någon gud på ps eller ens inärheten av bra så blir det här svårt.. :/

först tog jag ut pistolen och sedan så lekte jag med levels på den och det andra.. sedan gjorde jag 1 nytt lager men hela bilden och la till gaussian blur och sedan så la jag till 1 till lager och lekte med dem där lager egenskaperna man kan använda sig utav... (normal, bla, bla, bla) (blev color dodge)

lekte även i "match color"..

mer änså här kan jag tyvärr inte berätta eftersom jag som sagt inte e något bra på PS...

sorry..

men vill du ha så har jag .psd filen av bilden kvar...

ja ni...

Jag ändra lite med hjälp av duetone använde 3 kanaler, la på en light effect för att framhäva pistolen så att ögat inte focuserar på det "oviktiga"

Bilagor

• pistol.jpg
    pistol.jpg
    26.7 KB · Visningar: 888
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar