Annons

Hjälp med korrigering av färger

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Någon som har tid att kolla lite på denna bilden tagen ute på västkusten. Men färgerna är lite matta.
prova med auto korreringen i photoshop men blev inte så naturtrogna färger tyckte jag blev alldeles för lilla..

Tack på förhand
 

Bilagor

  • untitled-1 copy.jpg
    untitled-1 copy.jpg
    49.8 KB · Visningar: 394
Så blir den med photoshop auto korregering
vad tycker ni om färgerna....
ser det natruligt ut ?
 

Bilagor

  • untitled-1 copy.jpg
    untitled-1 copy.jpg
    52.9 KB · Visningar: 381
Vete fasen om det ser naturligt ut, jag var inte där. Var det så det såg ut? Är det så du vill att det ska se ut? Ser det bra ut? ;-) Jag tycker att både den här och Johans ser bra ut, men på olika sätt förstås.
 
l-malmqvist skrev:
Vete fasen om det ser naturligt ut, jag var inte där. Var det så det såg ut? Är det så du vill att det ska se ut? Ser det bra ut? ;-) Jag tycker att både den här och Johans ser bra ut, men på olika sätt förstås.

*skratt*
klart men just när det gäller färgen på vattnet och himlen på den korrigerade orginal bilden ser himlen alldeles för blå ut för att va solnedgång typ.. eller ??

Syftet är ju att färbättra orginal bilden så jag tycker att den ser lite för tråkig ut, kameran vissar ju inte alltid alla färger korrekt som bekant.
 
Niklas Rosendahl skrev:
*skratt*
klart men just när det gäller färgen på vattnet och himlen på den korrigerade orginal bilden ser himlen alldeles för blå ut för att va solnedgång typ.. eller ??

Syftet är ju att färbättra orginal bilden så jag tycker att den ser lite för tråkig ut, kameran vissar ju inte alltid alla färger korrekt som bekant.

Joo, jag förstår hur du menar. Har klurat lite och kommit fram till att jag nog gillar Johans version bättre, men jag föredrar ofta bilder med massor av färg och helst varma toner. Smaken är som... ja, du vet... postar en egen variant, varsågod:
 

Bilagor

  • untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    54.4 KB · Visningar: 316
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.