Jo det är kanske lyxkemi, men då jag inte är säker på hur saker och ting ska se ut så kände jag att det var bra att börja med ilford
Får börja där och sen arbeta mig vidare tills jag hittat en bra och mer ekonomisk stil, lägger hellre pengarna på fiberpapper än kemin.
Cibachrome är ilford, det skall vara någon föregångare till något.. Det var typ så mkt jag fick fram. Det är Yellow, Magenta och Cyan färger, med stegen .05, .10, .20, .30, .40, .50 i varje färg.
Står något om DY-Filter och Set of 19 color printing filters. Trodde kanske man kunde köra det för svart-vitt men kanske bara är för färg.
Tyvärr så har jag ett litet bord just nu, har installerat mig i pannrummet för att se om detta är vad jag vill göra, isf blir det att bygga ett mörkerum med alla finesser i ett annat rum, men det saknade vatten och avlopp så ville inte börja där innan jag vet. Får köra lite som det blir nu och vara extra försiktig.
Eller kan belysningen skada kemin om den är så nära ? Kanske får sätta upp ett bord till..
Tror ej det kommer bli så mkt t-max, kommer nog mest bli tri-x och hp5+.
Om nu inte filmen är helt utfixerad, vad gör jag då ? Är det kört då ? Hängde inte riktigt med där, klarnat filmen?
Tack alla för superbra tips och råd, uppskattar det verkligen. Och kul där med nervositeten, att jag ska njuta av den. Hehe.. Är faktiskt det som gör det roligt ibland, sökandet och provandet utan att man står på fast mark så att säga.