Erik Schalin
Aktiv medlem
Det är knappast subjektivt att läsa innantill vad som står i manualen.Det gäller mitt objektiv och är högst subjektivt baserat på avläsning av kornförstoraren.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är knappast subjektivt att läsa innantill vad som står i manualen.Det gäller mitt objektiv och är högst subjektivt baserat på avläsning av kornförstoraren.
Det får du fråga föregående talare. Jag förstod inte heller.
Det är knappast subjektivt att läsa innantill vad som står i manualen.
Du behöver inte göra ngn subjektiv bedöming.Kanske du kan utveckla varför du slår ner på detta?
Ja, iaf inte är det något unikt med min subjektiva bedömning om det är det du menar. Så här beter sig de flesta objektiv och de flesta tycker samma men jag har utgått från just min bedömning. Thats it.
Du behöver inte göra ngn subjektiv bedöming.
Det skall stå och står i manualen vilken bländare som ger mest skärpa.
Nä det skadar inte alls.Jag använder aldrig ögonen mer
Det finns ju en manual.
Skämt åsido. Det är ju rätt sjysst att det finns en manual. Men.. Varför ska man hålla på och teoritisera så här? Objektiven har väl troligtvis varit med några år. Vad skadar det att testa sig till saker?
Trevlig helg.
Nä det skadar inte alls.
Men jag har sett så många som påstår både det ena o det andra.(äben jag har varit där)
Framförallt är det många som tror, o försöker sprida det, att om man bländar ner optiken så får du en skarpare kopierad bild.
Och DET är inte sant.
Durst Laborator 900Jag pratar om var kornets teckning ser mest markant, distinkt, skarpt ut, you name it. Inte andra faktorer, det kan säkert finnas fler. Inte min grej med teori.
Har du fö något objektiv där det i manualen står att det är skarpast vidöppet? Själv har jag inga manualer men är nyfiken. Trådskaparen, hoppas du lär dig nåt av det här
Jag pratar om var kornets teckning ser mest markant, distinkt, skarpt ut, you name it. Inte andra faktorer, det kan säkert finnas fler. Inte min grej med teori.
Har du fö något objektiv där det i manualen står att det är skarpast vidöppet? Själv har jag inga manualer men är nyfiken. Trådskaparen, hoppas du lär dig nåt av det här