Veganen
Medlem
Hallå, det är så att jag är ny inom det här med Photoshop och har inte använt något annat redigeringsprogram än paint innan. Och nu är det så att jag ska lägga in en text till min företagslogga med hjälp av Photoshop Elements till mac. En bekant hjälpte mig att skissa fram en schysst logga på papper åt mig och denna bild lämnade jag in till en tryckerifirma som vektoriserade den till mig. Så nu sitter jag med bilden jag har fått i ett EPS och PDF format. Till en början är väll tanken att loggan ska tryckas på kläder, visitkort och dylikt. Och även större tryck på bilar inom en snar framtid. Därför undrar jag hur bär jag mig åt nu?
När jag öppnar EPS-filen i Elements så dyker en ruta upp där jag kan ändra storleken och annat smått och gott med bilden. Bilden ligger på 14x12 cm som standard när jag öppnar den, men vilken storlek och upplösning bör jag använda när jag lägger in text i loggan?? Om jag sätter för små värden som funkar idag som ska tryckas på kläder, så kommer den ju pixla sig i framtiden när jag trycker den på större grejer. Och eftersom att jag vill att texten ska vara identisk på allt jag trycker på så är väll det ända rätta att lägga in texten på gigantiska mått så jag bara har en fil att arbeta med??
-Nybörjare
När jag öppnar EPS-filen i Elements så dyker en ruta upp där jag kan ändra storleken och annat smått och gott med bilden. Bilden ligger på 14x12 cm som standard när jag öppnar den, men vilken storlek och upplösning bör jag använda när jag lägger in text i loggan?? Om jag sätter för små värden som funkar idag som ska tryckas på kläder, så kommer den ju pixla sig i framtiden när jag trycker den på större grejer. Och eftersom att jag vill att texten ska vara identisk på allt jag trycker på så är väll det ända rätta att lägga in texten på gigantiska mått så jag bara har en fil att arbeta med??
-Nybörjare