Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med att montera ihop en portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)
Hello alla fotomänniskor!

jag tänkte söka mitt första sommarjobb i sommar. Och såklart på en fotostudio. Och då tänkte jag för att jag skulle kunna vissa mitt arbete och att jag kan så skulle jag vilja sätta ihop en portfolio. Men det är ett problem, Jag vet inte hur man ska få ihop en bra portfolio. Därför skulle jag vilja ha lite tips om hur man kan fånga tittarens uppmärksamhet, hur stora korten ska vara, vad man ska ha för pärm, mjuk eller hård? mjuk eller hårda plastfickor?

Det skulle vara till STOR hjälp om någon (iaf) svarade. Tänk på att det är mitt framtida jobb som ni ska påverka!! :D

Kram och tack i förhand

Felicia

Här är några av råden jag har hört tidigare.
Din portfolio kan se ur hur som helst men tänk på att den skall kännas genomarbetad.

Man kan ha en ask med ens bilder uppsatta på individuella kartongbitar så man kan lägga upp och se bilderna var för sig eller så kan man ha dem i någon slags pärm men då måste blir ordningen viktig

Jag har mina bästa bilder i 20x30 i en bok som nog egentligen var till för scrappbooking. Där har jag 10 bilder. Och lite då och då roterar jag in nya bilder. De gamla sätter jag i i en vanlig pärm som jag kan via för folk som vill se fler bilder.

Ett annat tipps kan väl vara att det du har bilderna bör inte vara flashigare än bilderna. Så därför är min pärm en matt svart färg.

Här är några av råden jag har hört tidigare.
Din portfolio kan se ur hur som helst men tänk på att den skall kännas genomarbetad.

Man kan ha en ask med ens bilder uppsatta på individuella kartongbitar så man kan lägga upp och se bilderna var för sig eller så kan man ha dem i någon slags pärm men då måste blir ordningen viktig

Jag har mina bästa bilder i 20x30 i en bok som nog egentligen var till för scrappbooking. Där har jag 10 bilder. Och lite då och då roterar jag in nya bilder. De gamla sätter jag i i en vanlig pärm som jag kan via för folk som vill se fler bilder.

Ett annat tipps kan väl vara att det du har bilderna bör inte vara flashigare än bilderna. Så därför är min pärm en matt svart färg.

Tack så mycket, kommer komma till hjälp, närmare sommare!

Kram Felicia

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar