Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med Actions

Produkter
(logga in för att koppla)

Pink Panther

Avslutat medlemskap
Hej,
Jag har för första gången köpt actions (funktionsmakron) från en fotograf i USA men har svårt att få dem att fungera. Det var inga problem att installera dem i CS4 men sedan när jag kör dem så får jag felmeddelande som säger att lager såochså inte är tillgängligt för närvarande.
Någon som haft samma problem och vet hur jag kan lösa det?

Tacksam för hjälp

Tyvärr omöjligt att svara på en sån fråga, utan att ha möjlighet att ens se själv. Å ena sidan skulle jag aldrig köpa ett action, finns hur många som helst gratis på nätet eller så kan man göra sitt eget. Å andra sidan så tycker jag du ska fråga den du handlat av.

Tyvärr omöjligt att svara på en sån fråga, utan att ha möjlighet att ens se själv. Å ena sidan skulle jag aldrig köpa ett action, finns hur många som helst gratis på nätet eller så kan man göra sitt eget. Å andra sidan så tycker jag du ska fråga den du handlat av.

En gissning, som borde träffa med 99% säkerhet: Actionen hänvisar nästan alltid (om halvamatörer tillverkar dem) till lager med specifika lagernamn. Det blir ett problem för nytt lager i svenska Photoshop heter "lager1" och i engelska "layer1". Bakgrundslagret heter heller inte samma.

Sen finns det superbra köpe-actions, så i sak är det inte fel att köpa dem. Men tillverkaren verkar inte förstå internationella versioner av Photoshop. (med reservation för att jag har fel)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto