Annons

Hjälp, kommer inte på något mer att köpa!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om något i din väska är makro, annars är väl det en given investering? Tamron 180/3,5 Di LD (IF) Macro 1:1 har väl fått bra kritik vad jag har förstått, annars finns det säkert nåt bra alternativ.
 
Biber skrev:
Packa kameraväskan, köp en enkel biljett till tibet och se till att få användning för prylarna.
Fanns det medaljer här på FS skulle du få en. Klart vettigaste rådet hittills.

Res och använd kameran, strunta i alla andra prylar.
 
Har också problem MEN inte problemet att jag måste hitta ngt att köpa,,

Jag ser din tråd med en stor smula humor:)

Mitt största problem just nu är att hitta ngt som jag inte använder frekvent,, att minimera utrustningen efter behoven är min dotterhobby gente det visuella skapandet:)!!

Mvh Niclas, som aldrig kommer att äga mer fotoprylar än jag kan bära under ett "bekvämt övernattningsdygn:)"
 
Senast ändrad:
Köp grejor så att du kan bygga en egen fotostudio. Bouncer och bakgrunder och allt vad det heter. Sedan kan du ringa en modellbyrå och be några snyggingar stå modell.
 
Magnus Wahlgren skrev:
Nedrans. Suss fick rätt igen. När hon skulle beskriva mig sa hon bl a att "Magnus gillar tunga saker".

Gillar Suss Magnus tunga saker? ;-)
Har inte träffat en tjej hittills som inte gillar 300mm. Brännvidd då förstås!

/Pontus
 
bdajegu skrev:
Livet känns väldigt tomt just nu...

-D70n och några minneskort ligger tillsammans med alla andra grejer i fotoväskan och på scandinavianphoto.se surfar jag numera bara runt på måfå utan något mål.

..jag kommer inte på något mer att köpa. Så snälla, hjälp mig att få nya begär!

(kolla gärna in min kameraväska)

I kameraväskan gör grejorna ingen nytta....
 
Ser att du inte har en 105/2,0. Varning, testa den inte om du inte kan köpa den. Det är ett underbart beroendeframkallande objektiv. Perfekt till familjebilder.
 
Du kanske skulle köpa litet hjälp att använda grejorna du har så att du kan lägga in några bilder här på fotosidan?
Us
 
bdajegu skrev:
Livet känns väldigt tomt just nu...
..jag kommer inte på något mer att köpa. Så snälla, hjälp mig att få nya begär!
(kolla gärna in min kameraväska)

Har du funderat på att byta upp dig från din Lubitel till ett Ukrainkst mellanformatssystem? Det öppnar helt nya dörrar när det gäller ha-begär. :eek:)
Det är också mer spänning i att handla begagnat på ebay än nytt från etablerade Scandinavian photo ;o).

/Richard
Som bytte från en Lubitel 1 i sekundlimsrepparerad bakelit till en Ukrainsk pansarvagn med möjligheter till östtysk kvalitetsoptik etc.

Edit: Noterade inte att tråden låg i digitalforumet, men trot eller ej det lär faktiskt finnas digitalbakstycken även till Kiev.
 
Senast ändrad:
Du saknar ett undervattenshus ! Ett tips är att försöka bygga ett själv av tex, en gammal glassburk eller liknande. Till projektet kommer du garanterat behöva köpa både det ena och det andra , och inte minst nya kameror :)

Lycka till / konrad
 
bdajegu skrev:
Livet känns väldigt tomt just nu...

-D70n och några minneskort ligger tillsammans med alla andra grejer i fotoväskan och på scandinavianphoto.se surfar jag numera bara runt på måfå utan något mål.

..jag kommer inte på något mer att köpa. Så snälla, hjälp mig att få nya begär!

(kolla gärna in min kameraväska)


Jag tror jag vet vad du behöver....medicin!
 
Nu har ju iofs redan "Pojke med pipa" av Picasso gått för runt 700 miljoner, men att köpa konst, fota den en gång, och sen förstöra tavlorna torde vara ett enkelt, tämligen konstnärligt, och snabbt sätt att få saldot på ditt personkonto att bli någorlunda läsligt.

För enkelhetens skull bör du nog använda all fotoutrustning bara en gång.

Det kan ju komma damm på den!

Du kan säkert få köpa färdigladdade Hasselbladare, så det bara är att kasta dom sen.
 
Sonnaren skrev:
Du kanske skulle köpa litet hjälp att använda grejorna du har så att du kan lägga in några bilder här på fotosidan?
Us

ANVÄNDA grejorna!?! Är du galen! Då kan man ju råka repa dem ju!!

/Pontus
 
Hahaha! Tack för helt underbara svar!

Om jag förstår saken rätt så behöver jag en Hummer, 300/4.0, 105/2.0 DC, Macrooptik, ett konto hos Nyman & Schultz + en Kiev (har hört att slutaren är otillförlitlig) och sedan publicera bilderna här på fotosidan för att blidka de misstänksamma själar som tror att jag inte fotar med mina grejer bara för att kritikalbumet är tomt!

Har jag missat något?

(..för Jens Öst´s info kan jag meddela att jag har en viss ofrivillig erfarenhet i plastgjutning pga mitt windsurfingintresse. Funderar på att gjuta ett vertikalgrepp i grön polyester.. Vill du ha ett ex till din 300D när jag ändå är igång..?)

Var är alla tips på billiga oumbärliga prylar? (vem har sagt att jag är gjord av pengar..)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.