bdajegu
Aktiv medlem
.Z. skrev:
Oberoende av vad man tycker om din fråga så måste jag ändå säga att du är ärlig, citat från din profil "med gedigen prylbakgrund"...
Det upplevs ofta som något fult att vara intresserad av prylar vilket egentligen är tokigt, vi lever trots allt i ett I-land & de flesta av oss kan köpa ganska så mycket prylar, vissa dock mer än andra...
Sen så kan man ha åsikter om man i stället för att bränna enorma summor på optik kanske kunde hjälpa någon mer behövande.
Jag är själv barnsligt förtjust i små "apparater" & har under årens lopp märkt att vissa ser ned på detta, nu har dom dock ofta andra "legala" intressen som dom lägger ned sina pengar på. Jag köper ju hellre en glugg än en ny gräsklippare, då står jag hellre där med startgasen & svär!
Om vi håller oss till foto så vet vi ju dock alla att nya prylar kan vara inspirerande men ofta också (enligt mig) kan göra att fokus på fotografi övergår till fokus på prylar, sker detta så tycker jag att man som fotograf ska ta sig en funderare.
/Larsa
Huvudsyftet med mitt första inlägg var humor och självironi vilket tyvärr inte alltid går fram. Att några inte ser detta och istället blir provocerade av att frågeställnigen rör prylar och antar att jag inte fotograferar samt har obegränsat med pengar som borde skänkas säger mer om dessa skribenters föreställning än om mig...
För allas info tar/tog jag ca 100-200 rullar/år och fotar i stort sett varje kväll efter jobbet. Numera mest digitalt..
Faktum kvarstår, pylar är hur kul som helst och konkurrerar inte med fotograferandet eller andra mjuka värden. Jag är övertygad om att man kan tycka om sin fru även om man har en porsche i garaget. ;-)