Trist när såna blåsningar sker. Hoppas du får igen pengarna och att typen åker dit.
En fundering jag har så där spontant efter en månads jakt på grejer och rotande i annonser samt inlägg som detta, är om fotosidan verkligen behöver en köp och säljdel?
Alltså, att bedrägerier fortsätter på andra platser så att man ändå ska vara försiktig då man handlar via annonser är ju givet, men här på fotosidans tror jag allt vore bättre utan köp och säljdelen. Sidan är toppenbrabra och klart hållbar utan sånt ju och sälja, köpa kan man säkert göra på andra platser även om man helst hänger här annars.
För mig har annonserna iaf varit ett irritationsmoment oftare än nöje. Sista månaden har jag varit på jakt efter några grejer. Hittade tre säljare på den ena som jag mailade. En svarade att prylen redan var såld och två svarade inte alls. Alla annonser hade legat ute någon månad..
Detta har hänt tidigare också. Att man vill köpa men inte ens får svar av den som annonserat ut en pryl. Verkar som alldeles för många av annonserna är inaktuella också alltså.. Varför tar inte folk bort när de sålt? Eller köpt?
Och andra lustiga saker har jag också råkat ut för via annonser här. Bl.a "telefonterror" (en och samma alltså,) men det var ett bra tag sedan..
Fast en upptumme förstås till den som iaf meddelade att prylen var såld när jag frågade, och en upptumme till till en trevlig man som sålde en fin pryl till mig förra veckan. Han postade först och sedan meddelade mig konto för insättning tillsammans med kollinummer. Han fick pengarna 5 minuter efter jag fått kontonummer men en halv dag efter att han hade lämnat in paketet. En av de enda tre goda erfarenheter jag har från aqnnonserna här. De andra två goda är försäljningar till trevliga bra köpare.
Jag tror inte annonsdelen här fyller något stort behov egentligen.