defuncta
Aktiv medlem
Idag har jag äntligen köpt den efterlängtade SpeedLite 430EX II, min första externa blixt. Men när jag började ta lite kort med den insåg jag att de var MYCKET svårare än vad jag hade väntat mig. De blir bra bilder när jag använder läget A på min canon, men hur kul är det? nu när man har lärt sig att ta massa fina bilder med M. Har läst manualen till blixten men blir inte mycket klokare. Hur ska man ställa in blixten när man har läget M och ska AF hjälpbelysningen vara på eller av? Känner mig helt ny igen i systemkamera jungeln. Kan någon komma med lite tipps, råd, länkar eller något som gör mig klokare.
Kom precis på en till sak, när man plåtar med extern blixt ska man titta på "exponerings mätaren" som vanligt när man ställer in bländare och slutartid. Jag menar är blixtljuset inräknat i den mätaren om ni fattar något av de jag menar.
Tacksam för all hjälp!
MVH Christian
Kom precis på en till sak, när man plåtar med extern blixt ska man titta på "exponerings mätaren" som vanligt när man ställer in bländare och slutartid. Jag menar är blixtljuset inräknat i den mätaren om ni fattar något av de jag menar.
Tacksam för all hjälp!
MVH Christian
Senast ändrad: