Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp, glosor och annat?

Produkter
(logga in för att koppla)

gustafjosefsson

Ny medlem
Tjena!

Jag kan verkligen ingenting om fotografering med systemkameror, jag har fotat mycket med kompaktkamera, tycker det är grymt kul och väldigt skoj när man får till fina, roliga och speciella bilder!

Men jag undrar, finns det nån slags gloslista här, på vad alla ord betyder och vad det innebär, tillexempel, makro, iso mm. Vad som händer om man ändra dessa värden i kameran?
Blir jag lite klokare ska jag nog köpa en Canon 400d, är sugen på den, verkar vara en väldigt fin kamera, eller?

Tack På Förhand

Okej!

Tack så mycket! Var precis nåt sånt jag letade efter!

Vad tror du om en canon 400d? är den för avancerad för en nybörjare?

jag har den och är nöjd gick från glad kompaktägare till 400d och jag gillar den som sagt.

Jag tror 400D är en utmärkt start :) I den kameran finns också utrymme att växa mycket och länge.

Först skall du kolla i en fotobok, från bokhandeln, läsa och lära, precis som vi alla andra har gjort, grymt klok blir man av studier.

Greppa någon systemkamera från de stora tillverkarna, kolla om du tycker att det finns tillräckligt med utrymme, att växa mycket och länge, när du väl slår i taket, då är kameran för liten.

Ingen kamera går att höga eller ta bort taket på.
De flesta systemkameror är svarta, tokvarmt inne i kameran, vid starkt solsken.
Lämna aldrig kameran länge i solsken, AC finns ännu inte, däremot AS eller IS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar