Annons

Hjälp bärbar dator

Produkter
(logga in för att koppla)

smurf

Aktiv medlem
Hej på sitter o funderar på om jag ska köpa en bärbar dator och ge upp min vanliga burk hemma


den jag funderar på är

Amitech FreeNote 4808 64 bit
Processor: 3000+ AMD Athlon 64 bit
Hårddisk: 60 GB
Internminne: 512 MB DDR RAM
DVD-brännare
15" TFT-skärm (1400x1050)
Grafik: ATI M Radeon 9600 128 MB dedikerat
Modem: 56K V90 Modem
Nätverkskort: 10/100 Mbit Nätverks- uttag

Kommer jag att vara nöjd med den?
 
Liten hårddisk och liten skärm.

Jag tycker inte att en bärbar fungerar som ersättning för en stationär då i princip alla komponenter är långsammare och sämre. Dessutom är de mycket dyrare. Beror givetvis på vad du ska ha den till också, kommer du att flytta runt den mkt eller vill du bara ha en liten dator, isåfall kan du lika gärna köpa en barebone och få bättre prestanda mkt billigare.
 
Bärbart är det enda som gäller i min digitala värld!

15 tum är på gränsen men enligt mig perfekt på en bärbar,, en 30 tummare kan du ju ha hemma till den bärbara! Jag tycker att 17 tummarna blir stora att drassa på.
**

Själv så sitter jag och spargrisar till en bärbar Mac.

Den prestanda jag då önskar är minst 80GB Hdisk och 512Ram eller mer. DVD/CD-skrivare,, etc..

Det skulle fungera enligt mina krav och behov.

Det beror till stor del hur stora filer du kommer att jobba med typ i Photoshop.
För mycket Ram går inte att få,,

Idag skulle jag inte vara utan DVD,brännare om jag köpte ny bärbar. Hur tänker du skriva både och eller bara CD/DVD?

Mvh Niclas,
 
Du kommer bli jättenöjd. Det finns alltid något bättre, men med en sån konfiguration kommer du jättelångt. Jag bildbehandlar ibland på min tjejs laptop, med en 1,8Ghzprocessor och 256mb minne och det går utmärkt. Det är klart att det går fortare på min stationära, men om man inte jobbar professionellt och alltid har skitbråttom är det väl inte så honkigt.

Bärbart är tufft. Min nästa blir en bärbar.
 
tackar för dom snabba svaren det jag var ute efter var om den var tillräckligt snabb för att jobba med bilder i Fs tex.

jag är ju ny med det digitala men jag fick för mig att det kan vara bra att ha med en dator när man är ute och att man kan ta med bilderna överallt med en bärbar..
 
Om du känner dig trygg på privataffären så kan det vara en bra start för dig!

Den duger mer än väl för det du skall ha den till, med andra ord så får du även en dator att växa in i!!

Mvh Niclas,
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.