Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hjälp angående vilken systemkamera man ska köpa
- Trådstartare Harmane
- Start datum
StaffanW
Aktiv medlem
Hej, ska skaffa en kamera snart och behöver tips på vilken man ska köpa, kan antingen köpa nytt eller begagnat för runt 4000-6000 kr
Video skulle vara ett plus och om man kan ta många bilder snabbt,
Kan bara Canon (andra får fylla på med andra märken).
Ska du ta många bilder snabbt, alltså 7b/s eller mer (tycker jag gränsen går) är det begagnat som gäller med den budgeten.
7D verkar gå begagnad för 5500:- och uppåt och den har 8b/s, en fin sensor på 18MP och video. Den har några år på nacken, så det finns nyare som ger mindre brus, men då blir det också betydligt dyrare.
Ny går den på 8500:-
Ventures
Aktiv medlem
Hej, ska skaffa en kamera snart och behöver tips på vilken man ska köpa, kan antingen köpa nytt eller begagnat för runt 4000-6000 kr
Video skulle vara ett plus och om man kan ta många bilder snabbt,
Frågan är lika svår att svara på som vilken bil som är bra.
Hur många bilder i sekunden är tillräckligt snabbt för dig t.ex?
De flesta nya kameror kan filma och dyra kameror (eller gamla proffsditon) tar många bilder i sekunden.
Så för att hålla dig inom budget, en ny kamera med inte så många bilder per sekund eller en begagnad som tar många bilder i sekunden, men kanske inte kan filma. Vilket har högst prioritet?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Är filma viktigt har jag bara ett råd, köp Canon eller Sony.
Harmane
Ny medlem
Frågan är lika svår att svara på som vilken bil som är bra.
Hur många bilder i sekunden är tillräckligt snabbt för dig t.ex?
De flesta nya kameror kan filma och dyra kameror (eller gamla proffsditon) tar många bilder i sekunden.
Så för att hålla dig inom budget, en ny kamera med inte så många bilder per sekund eller en begagnad som tar många bilder i sekunden, men kanske inte kan filma. Vilket har högst prioritet?
Testade en 90D igår och tyckte den var snabb (till skillnad från min kompaktkamera) så något i den stilen.
Men video behövs verkligen inte utan bilder är i princip bara det jag ska ta.