Annons

HJÄLP! Reparera objektiv eller inte?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gripen73

Aktiv medlem
Har ett Canon 17-85 IS USM där zoomen inte fungerar längre. Vill gärna ha råd om vad jag ska göra. Är det lönt att reparera det eller inte? Har varit väldigt nöjd med objektivet sen jag köpte det för ca 8 år sen.
Intervision i Malmö tar 700kr för en undersökning. Ett nytt kostar ca 3990kr.

Tacksam för råd! :)

Jag råkar ha två stycken 17-85/1:4-5,6.
Det första satt på kameran när jag halkade i yttertrappen och det fick en smäll. reparerades av RCC på försäkringens bekostnad men senare började AF hacka, lönsamhet med rep. bedömdes som tveksam så jag köpte ett nytt likadant. men då jag även fick fel på mitt 17-55/2,8 sände jag båda till RCC som skickade vidare till Intervision i Solna. Rep. av 17-85 kostade 1919 kr. det fungerar utmärkt nu, det sitter normalt på min äldre 400D, men jag kan sälja det billigt, jag behöver knappast två likadana objektiv då jag har en rad andra. Jag kan även tänka mig att sälja det nyare, men vill då ha lite mer. Men om du väljer att reparera ditt så brukar undersökningsavgiften räknas av, ibland även utan rep. om de får behålla objektivet som reservdel. Kolla med verkstaden

Runt 2000 kronor låter som en rimlig prisnivå för ett begagnat. Jag har ett, med motljusskydd och allt, och det hade jag sålt för det priset, om någon frågat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar