Advertisement

Annons

Hemsida!

Produkter
(logga in för att koppla)
Waljefors skrev:
Angående B-One...

Jag var inne på ett danskt forum (B-One är danskt), för att ta reda på ifall de håller måttet. Det visade sig finnas många irriterade människor som abolut inte ville rekommendera B-One. Det strulade mycket med framförallt PHP och mailfunktioner.

Kanske är aningen bättre med åtkomsten, men ska man syssla med PHP och MySQL, verkar det inte vara ett bra alternativ...

Verkar som att det kostar med kvalitet, Jag letar också efter ett bra hotell!

Jag använder en av B-one's tjänster och är mycket nöjd ! Angående strul med PHP och MySQL så tror jag det mest handlar om att personerna ifråga är okunniga. Jag använder både PHP och MySQL databaskopplingar och det fungerar felfritt. Mail funktionen funkar också tillfredställande. FormMail funktionen dem har fungerar korrekt. Till och med om någon varit osäker så finns en guide att tillgå på deras sajt och supporten är mycket bra !

Jag betalade runt 650-700/"år" Svenska kronor för en .com domän i sammband med registrering av webhotell á 250MB. Då ingår obegränsad trafik (vilket är det man vanligtvis går bet på med andra företag som endast servar Te.x 2GB/mån), och obegränsat antal E-mail konton.

http://www.b-one.net
 
Det finns inget som heter fri trafik. B-One reagerar vid ungefär 10 GB/månad, vilket räcker för de allra flesta.

Kan någon svara på vad fotosidan drar?
 
molarin skrev:
Det finns inget som heter fri trafik. B-One reagerar vid ungefär 10 GB/månad, vilket räcker för de allra flesta.

Kan någon svara på vad fotosidan drar?

fotosidan.se = 200Gb/månad

Kul läsning innan ni väljer B-One :)
http://www2.b-one.net/doks/terms_sv.pdf

Observera de något luddiga formuleringarna på vad de menar med fri trafik, det kan utläsas som ungefär = trafiken är fri, bara du inte använder någon.
 
Citat ".. Grovt utnyttjande av detta kan medföra att man blir exkluderad från Bone´s servrar eller att bandbredden begränsas. Grovt utnyttjande kan exempelvis vara överträdelse av tillåtet innehåll på webbsidor som i sin tur medför ett efter förhållandena oacceptabelt stort förbruk av trafik."

Dvs: Att om du emot reglerna bevarar diverse större otillåtna filer såsom *.mp3 , *.mpg för spridningssyfte osv osv som drar en enorm bandbredd och som drabbar andra än dig själv kan du få din bandbredd begränsad. Och 10GB, privat alternativen på B-one är inte avsedda för större Communitys och Företags-sajter. Det finns nog alternativ för dem med.
 
Jag behöver ett webbhotell med MS-teknik. ASP och SQL Server. Minst 250 MB-filutrymme och 100 MB databas. Finns det något självklart val bland svenska seriösa leverantörer?
 
Jag kör 99kronor.com, billigt som synes. Första året kostar 460kr inkl domänregistrering på 160kr. Sedan 99kronor om året + 160 för domänen. Funkar att köra cgi och perl samt har mysql. 250MB.

MVH//jns
 
99kronor verkar ju ge mycket för pengarna, men de erbjuder inte ASP eller SQL Server som efterfrågades.
 
Vi har nog skrivit det någon gång. Men nu ligger det snarare runt 300 Gb/månad, och mer blir det..
 
Själv har jag nyttjat swebase för hosting. Funkar bra, håller väl ok pris för sina tjänster och upptiden är inget att klaga på. Däremot händer det sällan någon när man mailar eller ringer. Man måste verkligen tjata på dem om det ska hända något.
För egna sidor hostar jag själv. Jag kör en server för webb och mail och har en dynamisk dns-tjänst snurrande på burken för att slippa fundera över ändrade ip-nummer, dessutom blir det en url av det också. Nackdelen är ju att man inte har någon lust i att investera pengar i ny hårdvara till servern så ofta. Fördelarna är däremot full kontroll över vilka tjänster som finns på servern och i princip obegränsat med utrymme för både mail och webb. Dock är bandbredden något begränsad då ADSL bara kan mäkta med 1Mbit uppströms, dvs till de som surfar mot min server. Dock har verkar ingen klagat än så länge och när jag surfar in på min egen server utifrån känns det snabbt och piggt...
 
b-one.net fungerar problemfritt och är billigt.
För 12:- / mån får du 125MB serverplats och obegränsat med e-mail adresser, Webbmail - POP3 - IMAP - SMTP, du kan använda ditt vanliga outlook för att läsa e-mail.

Rekomenderas varmt! /Göran
 
Surftown

Jag tycker Surftown fungerar bra. Är väl inte så stor skillnad mot exempelvis b-one men de har en stor fördel tycker jag. Det är lätt att se hur mycket utrymme man utnyttjat. Det kan man inte se på b-one utan de hänvisar till att man får hålla reda på det själv.
 
Jag tycker också B-One fungerar alldeles upperligt. Hade strul med flytten från den tidigare "domän-registrar" eftersom dom inte ville släppa ifrån sig min domän men det är ju inte B-Ones fel. Dom svarar dessutom inom 24 timmar och det är ju bra. Vissa gånger svarar dom redan efter några timmar.

Nu ska jag bara försöka göra en bra sida också =)
Förresten, nån som vet något avancerat fotogalleri som går att köra på B-One's webbhotell? Jag ville köra Coppermine men det kräver Imagemagick installerat och det vet i tusan hur man får in det på ett webbhotell.
 
roinek skrev:
Hej

Jag kör coppermine på b-one och har GD konfigurerat.

Tyvärr har b-one en gammal gd så tumnaglarna blir inte i true color.

www.bilderna.se ligger där med GD.

Roine


Jag tror du har fel där. När man kör phpinfo() hos b-one så rapporterar den:

GD Version bundled (2.0.15 compatible) och version 2 ska stödja true color.

Jag har iaf använt version 2 funktioner med lyckat resultat. Tyvärr är inte min sida klar så jag kan visa hur det blir :)
 
Hej

Det skiljer på servrarna, på den server jag har e det tyvärr den gamla o supporen svarar att de vet inte då de tänker lyfta version eller om de ens gör det.

Så du har haft tur där.

Ananrs fungerar b-one bra om man inte har allt för stor trafik.

Roine
 
Det förklarar det hela. Jag skaffade mitt konto för några månader sedan och har tydligen hamnat på "rätt" server. :)
 
mrsandin skrev:
www.ballou.se
Mycket bra support och trevliga att ha å göra med. Kostar visserligen lite mer men som sagt man får vad man betalar för.

Rekomenderar inte Ballou.
Otrevliga, osmidiga,dålig service och ofta strul.
Sa upp ett abbonemang en dag för sent och får betala för ett kvartal.

Surfa in på www.Aleborg.se där får man service, till och med efter kontorstid.

Håkan
 
Jag har haft en två domäner hos FS Data och det fungerade bra så länge de låg kvar där. Fungerade dock mindre bra när jag flyttade dem trots uppsägning enl regelboken.

Första gången tog de aldrig bort domännamnet från sin server. Det innebar att alla mail som passerade deras server på väg till mig aldrig kom fram. Och det var inte lätt att luska ut varför mail från vissa personer bara försvann på vägen. Det tog ett bra tag innan jag kom fram till att alla hade den gemensamma nämnaren att avsändardomänerna också låg hos FS Data.

(När jag upptäckte det så åtgärdedes det dock snabbt. Och kunskapen jag fick var till stor nytta när ett företag jag har kontakt med flyttade från Tele 2 till Chello och de drabbades av samma problem. Den gången var det INTE lätt att passera Tele 2´s support och få dem att inse att det var de som hade gjort fel. Så inget ont som inte har något gott med sig.)

Andra gången tog de bort domännamnet men inte grundkontot. På adressen till grundkontot la de istället in en sida om att domänen var avstängd och att man skulle kontakta deras ekonomiavdelning. Sökte man på domännamnet i en del sökmotorer så fick man länkar till denna sida och ev. då uppfattningen att man inte hade skött sina betalningar. Inte så kul kanske.

Idag finns det många leverantörer av webbhotell i olika storlekar och prisklasser. Det viktigaste är att ha koll så att man själv hela tiden har bestämmanderätten över domännamnet. Så att man kan flytta om man behöver. En bra leverantör kan plötslig bli väldigt dålig efter t.ex ägarbyten. Det har jag också varit med om och då är det skönt att kunna flytta.

Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.