Annons

Har ni era egna bilder på väggarna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Äh, sina egna bilder är man ju trött på. Några gamla schyssta affischer från en riktigt bra konsert är ju mycket roligare.
 
Förutom egna bilder vill jag gärna hänga upp några bilder gjorda av andra fs-medlemmar. Jag hoppas era bilder är till saluom jag mailar :)
 
Dom flesta tar det väl som en stor komplimang om någon vill köpa ens bilder. Varför opponera sig?
 
Extremehardsimon skrev:
Äh, sina egna bilder är man ju trött på. Några gamla schyssta affischer från en riktigt bra konsert är ju mycket roligare.

Är du trött på dem direkt? Jag är bara trött på mina bilder direkt om de är dåliga, och isf sätter jag inte upp dem på väggen! (har ingen på väggen ännu därför)

Att man tröttnar så småningom när man har dem på väggen är väl möjligt, men vaddå? Man kan ju byta... Jag tröttnar på min soffa, bokhylla, tavla, osv också!
 
swordsman skrev:
Är du trött på dem direkt? Jag är bara trött på mina bilder direkt om de är dåliga, och isf sätter jag inte upp dem på väggen! (har ingen på väggen ännu därför)

Att man tröttnar så småningom när man har dem på väggen är väl möjligt, men vaddå? Man kan ju byta... Jag tröttnar på min soffa, bokhylla, tavla, osv också!

Jag vet inte varför jag blir så snabbt less på mina bilder. Jag klarar av att hänga upp mina egna målningar, men mina fotografier är svårare.

Och visst kan man byta, men har det inte sin charm att ha uppe samma tavla/foto/affisch i femton år? Att den liksom hör till rummet.
 
Jajamensan. Ett dussin eller så 40x50 på olika ställen i lägenheten. Dvs på de ytor som inte är upptagna av hustruns målningar, litografier eller skulpturer...
 
Det Magnus Persson (magnus77) sa en bit upp sammanfattar allt. Väldigt bra sagt. Har själv inga bilder uppe idag men jag har sen ett par veckor jobbat på att ta bilder som skall passa in i mitt sovrum.

Jag är intresserad av inredning och tycker defenitivt att bilder kan ses som del av inredning minst lika mycket som en tavla eller en fondvägg. Och båda dessa kan tillföra mycket i ett rum! Kan bli enorm skillnad.

Så såsnart som jag har ett par bilder till som jag är nöjd med så kommer de att åka upp på väggen i relativt stort format.
 
Jag har ett par ganska små bilder vid min entre. Jag byter dessa varje kvartal eller halvår. Jag tycker det är kul att då och då påminnas om vad man gjort, ensam eller med familjen, när man tagit bilderna.
Väldigt väldig få människor , utom en del med fotointresse ser på bilderna ordentligt och frågar något. Men det ger mig en viss tillfredställese då och då.

Bästa
Bosse
 
Arleklint skrev:
Förutom egna bilder vill jag gärna hänga upp några bilder gjorda av andra fs-medlemmar. Jag hoppas era bilder är till saluom jag mailar :)

Fick mig att komma på en idé om att skapa en sida där medlemmar kan lägga upp bilder som sedan går att beställa som fotoplanscher. En liten köpsida där man kan gå in och beställa bilder av fotosidans medlemmar helt enkelt.

Skillnaden mot picturo skulle vara att man främst vänder sig mot privatpersoner (men varför inte hotell, myndigheter, osv) och att motiven skulle vara specifikt utvalda för att funka på vägg. Samtliga bilder borde sedan levereras med passande text, fotografens namn, samt fotosidans logotype tryckt under bilden.

Kanske vore något nytt för snubbarna bakom fotosidan att bita i, de tycks ju ha lite att göra! :-D

/Joakim - som säkert kommit på något riktigt korkat
 
Liax skrev:
Fick mig att komma på en idé om att skapa en sida där medlemmar kan lägga upp bilder som sedan går att beställa som fotoplanscher. En liten köpsida där man kan gå in och beställa bilder av fotosidans medlemmar helt enkelt.

Skillnaden mot picturo skulle vara att man främst vänder sig mot privatpersoner (men varför inte hotell, myndigheter, osv) och att motiven skulle vara specifikt utvalda för att funka på vägg. Samtliga bilder borde sedan levereras med passande text, fotografens namn, samt fotosidans logotype tryckt under bilden.

Kanske vore något nytt för snubbarna bakom fotosidan att bita i, de tycks ju ha lite att göra! :-D

/Joakim - som säkert kommit på något riktigt korkat

Kreativitet är inte korkat! Keep going! //Liza
 
Jepp då ær det hær på internatet dom pryder væægarna . Men jag har ett problem med att alla kommer och tigger bilder av mig eller knycker dom medan jag ær borta och pryder sina egna væggar med dom. Men dom erkænner nær dom træffar mig och ser på mig med jætte hund øgon (bor med bara tjejer)

Men det har ju inte bara varit negativt jag har ju då haft som krav att 1h massage/bild *hehe*
 
Oj då, blir nästan lite förvånad över dessa glada tillrop.

Problemet är väl bara hur man administrativt skulle fixa biffen. Frågan är om snubbarna bakom fotosidan tyar mer! :)

Men men, det kanske skulle gå på annat sätt också. En fet webbserver kan jag fixa, och någon kunnig person här på fotosidan kan säkert skriva ihop det program som krävs.

/Joakim
 
Nu är jag inte 100% införstådd med poolkonceptet, men det kanske funkar. Det enda som faller är väl hur man ska kunna använda det utanför fotosidans medlemmar.

/Joakim
 
Man skulle ju kunna börja där, med bara fs-medlemmar. Men varför begränsa sig? :)

Ser ofta bilder hemma hos folk som är tokdåliga. Bilder de köpt i någon galleria. Ser ofta bilder här på fotosidan som är fantastiska. Så vi kan rent av göra en kulturgärning! :)

/Joakim
 
SmurfMolly skrev:
Inte en enda.. men så fort jag tagit en bra så..... =)

Precis som jag!

För över ett år sedan köpte jag tre ramar jag tänkte placera passande kort i, men har hittills inte tagit tre bra kort som passar bredvid varandra.

Hur svårt kan det vara? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.