Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har ni era egna bilder på väggarna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker att det är lättare att skapa sin egen stil om man själv gör motiven man har på väggarna. Sällan jag känner att "DEN DÄR MÅSTE JAG BARA HA PÅ VÄGGEN" när jag kikar på bilder i butiker, kanske är utbudet för nichat, det är väldigt mkt fyrar-i-storm och hundvalpar-i-korg.

/Anders
 
Re: Re: Re: Re: Re: Har ni era egna bilder på väggarna?

Calle S skrev:
Ja, skor t.ex.

Och dammråttor.

Det känns väl inte läge helt enkelt.
Jag måste nog komma upp i en slags basnivå ( typ normalstädat och fint) innan jag kan börja tänka såna detaljer som tavlor på väggarna och sånt.
 
Jag har en plan att inreda mitt nya vardagsrum i den bildstil jag gillar mest. Jag kallar den "Nature Art" - lite övermaga namn kanske, men det var vad jag kom på...

Typ denna..

Väggarna i rummet är redan 18% grå :)
 

Bilagor

  • dröm.jpg
    dröm.jpg
    28.4 KB · Visningar: 1,474
Jag har bytt bilder med foto-kompisar (och köpt av en amerikansk fotograf), och det hänger på mina väggar.

Att ha förmånen att ha sådana foton på väggen är en ren fröjd.
-Christian
 
Har satt upp ett kollage med bilder i en tät grupp i köket...A4...enkla glas utan ram..om du förstår. Finns på IKEA för en billig penning.

Uppskattat av dom individer som ids hälsa på...
Dessutom ett par A3 i vardagsrummet...men det får inte bli för mycket...kan lätt bli lite ego...
 
Jodå, jag har flera av mina bilder på väggen hemma.
Om en bild håller att titta på i flera år så finns det något i bilden som gör att den är intressant.
Då jag fotar svartvit så är monteringen en viktig bit av helhetsintrycket, vilket det ju är oavsett bildens ursprung/presentation.
Att montera bilden med passepartoue och sedan i en fin ram höjer bildens kvalitet.
Så en lyckad montering och presentation av en bild är halva nöjet med att fotografera.
 
finfin bild Janne, den blir kommer säkert passa bra på väggen i form av en stor kopia (typ 50*70).

Jag har själv lite bilder på väggarna. Planerar att fylla ett rums väggar med mina bilder (har ett tomt rum nu när min syrra har flyttat ut).


/Jonas
 
hasse lundberg skrev:
Att montera bilden med passepartoue och sedan i en fin ram höjer bildens kvalitet.
Så en lyckad montering och presentation av en bild är halva nöjet med att fotografera.

Här har du en viktig poäng som jag ser det. I min värld är inte en bild klar förrän den finns i det medium den är avsedd för. På väggen eller i tryck.
 
Yes, har egna bilder på mina väggar!
Svårt att hitta bra bilder annars! ;-)

Nåja,
har nyss målat hallväggen vit just för att få upp flera bilder.

Har många svartvita bilder från 1960 talet och framåt, och min fru påstår att dom är bra. (Tack, det värmer)

Så, håller på att leta efter ramar som passar!

Men som sagt, egna bilder, naturligtvis! :)
 
Ja, nästan bara egna bilder... Kul med en personlig prägel, som någon skrev här ovan.

Dessa tre i en svit över vardagsrumssoffan, t ex:

Ett
Två
Tre

Svartvitt i 30x40 hänger lite varstans i huset också...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.