Annons

Har En Canon TX kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

fenurila

Medlem
Har en Canon TX kamera (ej digital) som jag har tänkt sälja men vet inte vad en sådan är värd. Har sökt på nätet utan någon lycka. Hoppas någon här kan hjälpa mig.

Bilagor

• canonkameran.jpg
    canonkameran.jpg
    26 KB · Visningar: 236
Har en tysk prisförare för samlarkameror som uppger 50-65 euro för Canon TX. Tror det för kamerahuset. I Sverige tror jag dock att priserna ligger lite lägre än i Tyskland.

Såg att det var du som hade den misstänkta Szabad-kameran också. Letade efter pris på den också i den tyska guiden men de hade tyvärr inga kameror från Szabad med i den prisföraren.

fenurila skrev:
Det sitter ett 35-105 mm objektiv på (kameran är tung som gatan) ;)

Piratzoomar är tyvärr rätt ointressanta. Det ska vara Canon och helst inte zoom. Kamerahuset är säkert folk intresserade av, misstänker att du får slänga med objektivet på köpet.

Titta på Tradera

Gå gärna in på Tradera och Avslutade auktioner för Analoga systemkameror så får Du se vad man bjuder för sådana där tingestar.

Man kan baxna över de mycket låga slutbuden för 5 - 10 år gamla fina analoga systemkameror.
Så granska själv och begrunda och lägg också märke till vilka utropspris som inte rederar några anbud alls.

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?catid=302624&filtertype=3

Och så finns ju tyska och engelska ebay och ...

Nej, behåll Du kameran, det är både Du och kameran värda. Vill Du fotografera med film en dag så kan Du.

Senast ändrad:
Fast denna kameran är äldre. Min syster köpte den tidigt 80 tal men det är väl digitalt som gäller nu för tiden ;-)

Frågan om det är lönt att sälja kameran? Varför inte köpa nån rulle film och testa lite analog fotografering.. ;) Sen gör sig kameran rätt snyggt på hyllan också. Jag har 5 canon-hus på en hylla i köket.

Jag har massor med rullar hemma men en annan camera som jag använder då denna är för tung för mig. Den väger ca.5 kg (gammalt är inte alltid bra) ;)

5 kg låter alldeles för mycket. Kamerahuset väger 680 gram enligt länken som Magnus gav ovan, och även om det är ett stort objektiv så tror jag inte att det väger mycket mer än 1 kg (förmodligen strax under).

ANNONS