Annons

Handla objektiv i Tokyo

Produkter
(logga in för att koppla)

Bertil V

Aktiv medlem
Jag skall åka till Japan nästa månad och funderar på att köpa Canons nya fisheyezoom 8-15 mm. Är det någon som vet något om priserna i Japan? Hur är de i förhållande till Sverige?

Sent from my E10i using Tapatalk

Jag köpte på mig en del grejer när jag var i Tokyo. Detta var förvisso 2006 men det skulle förvåna mig om situationen hade förändrats mycket.
Prisnivån var aningen billigare än här hemma men det var inga stora skillnader som skulle göra det lönsamt att åka dit för den sakens skull.

Däremot var utbudet nåt helt galet. Det saknades nog ingenting i teknikväg och man hittar snarare massa grejer man inte visste att man ville ha.
Åk till Akihabara (Electric town) som är "teknik-stadsdelen" och spendera en hel dag i alla butiker.
Jag vet att det även finns massa butiker som säljer begagnade prylar så kanske man kan göra ett kap där.

För övrigt är Tokyo mitt nr 1 på ställen jag besökt och jag bara måste åka tillbaka dit igen.
Ha kul.

Du kan definitivt komma ganska mycket billigare undan i Tokyo, oavsett om det är hus eller optik du är ute efter. Med det sagt är situationen inte riktigt lika trevlig prismässigt som när jag flyttade dit 2007, då 10000 yen motsvarade 550 sek. I dagsläget är det närmare 850-930 sek för samma summa.

Ett hett tips är Map Camera i Shinjuku (bara att googla för att hitta karta, men det ligger på West side aka Skyscraper District. De säljer såväl begagnat som nytt och deras priser piskar i regel skiten ur exempelvis Yodobashi eller Bic Camera.

Sen är, som kostas säger innan mig, Tokyo ett helt unikt ställe som alla borde besöka. Finns helt enkelt inget ställe på jorden som kan jämföras :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto