Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla begagnat på Adorama?

Produkter
(logga in för att koppla)

Looped

Aktiv medlem
Sitter och suktar efter en Nikon AF-D eller AF-S 80-200/2,8 och hittade ett par begagnade på Adorama. Tänkte kolla om det är någon som vågat handla beggat från USA. Tankar och funderingar? Hur säkert är det osv? Adorama verkar ju vara seriösa..

Adorama är seriösa. Har dock bara handlat nytt av dem. Skulle dock inte tveka att köpa något beg där. En fördel är att man kan betala med PayPal.

Oj, där var en sida jag inte kände till. Bra priser. *sugen fast fattig* ;)
Får återkomma till den när det finns lite på kontot.

Hoppsan, det blev ett köp i alla fall. Ett objektiv. Jag kan återkomma när jag har fått det...?

Det blev ett Tokina At-x 100 2.8 Pro-d Macro. Kunde inte stå emot när jag såg att det fanns ett i bäst möjliga skick (E+) till lite mer än hälften av nypriset i Sverige.

Har tittat länge på detta och Canon's och Tamron's motsvarigheter. Har nyligen bestämt att det skulle bli Tokina... när jag fick råd.

Det ska bli superskoj att få hem det, hoppas leveransen går snabbt.

Adorama är bra att ha att göra med, men kolla gärna keh.com också. De brukar ha ett något större sortiment och bättre priser.

Det borde gå på 3-4 arbetsdagar om deras beskrivning av leveranssättet stämmer.. posta gärna här sen hur det gick.

Absolut, jag berättar gärna hur det går.

*skäms lite*
La till lite på beställningen. Kollade först med dom och försäkrade mig om, att det inte redan var skickat. Det blev ett Canon EF-S 17-85 F4/5.6 IS USM också... hoppsan. Ett demoex för $399. Det tycker jag är billigt. Ett IS har varit på önskelistan länge.

Hehe, hade jag haft pengar hade jag handlat ett Nikon AF-S 80-200/2,8f :D

Kollade in Keh.com också som verkar bra och har ett stort utbud begagnat.

Det blev ett Tokina At-x 100 2.8 Pro-d Macro. Kunde inte stå emot när jag såg att det fanns ett i bäst möjliga skick (E+) till lite mer än hälften av nypriset i Sverige.

Har tittat länge på detta och Canon's och Tamron's motsvarigheter. Har nyligen bestämt att det skulle bli Tokina... när jag fick råd.

Det ska bli superskoj att få hem det, hoppas leveransen går snabbt.

Du vet väl att du kommer att få betala moms och tull innan paketet levereras hoppas jag :)

/kent

När man handlar hos Adorama vart ser man Lagserstatusen på en produkt?
Om det är begagnat du kollar på så visar sidan bara det som finns. Annars står det vid varje produktinformation om de INTE har den i lager (och i listan med sökresultat står det "see note" eller nåt sånt. Står det inget så betyder det att den finns, verkar det som.

Om det är begagnat du kollar på så visar sidan bara det som finns. Annars står det vid varje produktinformation om de INTE har den i lager (och i listan med sökresultat står det "see note" eller nåt sånt. Står det inget så betyder det att den finns, verkar det som.

Helt rätt...

/kent

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar