ANNONS
Annons

Handla av Cathay Photo...

Produkter
(logga in för att koppla)

Abhraxxas

Aktiv medlem
Sitter och letar priser å mitt jobbs vägnar...
Planerar att köpa in en 10d med kringutrustning. Så, nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av Cathay?

Fick för ett tag sedan pris på en 10d för 12200kr, vilket är vansinnigt billigt, men, blir det så billigt efter tull och frakt (och fiaskoångest...)? Vågar man överhuvudettaget?
 
kamera till jobbet...

....att köpa en 10D till jobbet gör du tryggast hemma så slipper du stå till svars om den har det omtalade focuseringsfelet eller andra eventuella fel... Det är desutom 25% billigare att köpa utrustning till ett företag (momsen dras av).

om man köper utrustning till sig själv kan man köpa den billigare i utlandet men man måste ha riskerna i åtanke.

lycka till!
 
Känns som ett väldigt bra råd faktiskt...
Rent kostnadsmässigt skiljer det sig dock. Man hittar inte en 10d för 12200 exkl moms i sverige. Men, visst, det är för stor chansning för att vilja stå till svars för det...

Dessutom är man ju inte precis pendlare till Singapor, så det blir lite extra jobbigt och dyrt att pysa dit och ställa dem mot väggen...
 
Men... Om priset på Cathay innefattar Canons världsgaranti så är det ju inga dumheter, eller?

För Canon har väl en sån? Hade det på D30n.

Vad är det igentligen som gör att de kan hålla sådana priser?
 
kanske du kan overtala foretag och aka och plocka upp en 10D + lull-lull i USA och slippa tull/moms?!

TOR biljett till NY kan du fa for en 3-4000 kr.

jag betalade $1375 for min 10D i USA, $400 for en 28-135, osv.

Kop pa oppet kop, hem till hotellet och kolla att allt fungerar 100%.

Ring och prata med Canon Sverige Service forst.
 
Re: kamera till jobbet...

petervis skrev:
....att köpa en 10D till jobbet gör du tryggast hemma så slipper du stå till svars om den har det omtalade focuseringsfelet eller andra eventuella fel... Det är desutom 25% billigare att köpa utrustning till ett företag (momsen dras av).

om man köper utrustning till sig själv kan man köpa den billigare i utlandet men man måste ha riskerna i åtanke.

lycka till!

Fast jag var av övertygelsen att momsen är 20%...i Sverige

En vara har priset 80:- innan momsen läggs på, vilket sker genom att handlaren lägger på 25% för att kunna leverera in 20% av det totala saluvärdet om 100:- inklusive moms, vilket är 20:-...Denna summa lyfts sedan av och redovisas som ingående moms i nästa led.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.