Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gura Gear - Kiboko väskor

Produkter
(logga in för att koppla)

Kiboko

Aktiv medlem
Hej!

Jag har sett en tråd om Gura Gears väskor där det beskrivs hur man får hit dem till Sverige ...

Anledningen till att jag börjar denna tråd är:
1. Jag vill gärna ha en Kiboko väska 30L
2. Jag tycker det blir för dyrt med tull och fraktpåslaget ...
3. Jag tycker att svenska återförsäljare borde ta in väskorna från Gura Gear (finns tre modeller - se http://www.guragear.com/ )
4. Om vi är fler som tjatar på de svenska återförsäljarna kanske någon ger med sig och tar in dem i sitt sortiment - de borde bli billigare då än vid beställning från Gura Gear direkt ... (!?)
5. För att se om någon här har andra förslag på hur jag kan få tag på en ... (resa till USA är i dagsläget inte ett alternativ ...)

Ser fram emot goda idéer!
Jonas

Du kan få köpa min som jag aldrig använt. Visserligen förra versionen men lika bra ändå. Skicka ett pm om du är intresserad.

Hej!

Jag har sett en tråd om Gura Gears väskor där det beskrivs hur man får hit dem till Sverige ...

Anledningen till att jag börjar denna tråd är:
1. Jag vill gärna ha en Kiboko väska 30L
2. Jag tycker det blir för dyrt med tull och fraktpåslaget ...
3. Jag tycker att svenska återförsäljare borde ta in väskorna från Gura Gear (finns tre modeller - se http://www.guragear.com/ )
4. Om vi är fler som tjatar på de svenska återförsäljarna kanske någon ger med sig och tar in dem i sitt sortiment - de borde bli billigare då än vid beställning från Gura Gear direkt ... (!?)
5. För att se om någon här har andra förslag på hur jag kan få tag på en ... (resa till USA är i dagsläget inte ett alternativ ...)

Ser fram emot goda idéer!
Jonas

Varför skulle de bli billigare än att köpa från dem direkt? Tull och moms måste ändå betalas och den svenska återförsäljaren ska ju ha sitt påslag som kommer att äta upp eventuell mängdrabatt och lägre fraktkostnad.

Troligen blir det dyrare hos svenska återförsäljare, men kanske lite mer praktiskt vid reklamation etc.

Förstår inte riktigt detta resonemang.
Företagen som importerar köper förmodligen in dem för ungefär det priset du ser på hemsidan, och måste också betala tull osv. Sen ska de ju ha sin vinst på allting.

Jämför det med t ex radiotriggers. Kostar ibland nästan halva priset om man importerar det själv.

Angående nr 4.
Om någon återförsäljare köper in dem (alternativt blir generalagent), borde de inte kunna köpa dem billigare då? (mängdrabatt) (amerikanska återförsäljare i USA har samma priser som på Gura Gears sida … alltså köper de in med rabatt!?)

Och de borde få billigare frakt …? inte 500 SEK per väska?

Med detta kommer jag inte undan tullen, men det var inte syftet.
Att köpa den från en svensk återförsäljare gör det enklare vid eventuell reklamation.

Att priset inte blir som i USA utan dyrare för mig som köpare i Sverige är inte konstigt, men det borde gå att få ner priset! Vid eventuell mängdrabatt blir ju även tullpriset per väska lägre …

… sen att jag inte har full koll på import och sådant är en annan sak …

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto