Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gullholmen fotohelg

Produkter
(logga in för att koppla)
1. Agnetha Lundberg
2. Jan Holmgren Bil
3. Patrik Andersson
4. Anette Wendel ?


Övernattar utanför stugan :)

1. Erik Johansen (Båt)
2. Roger Simonssson

Endast lördag;

Elli (med god kaka)


Som ni ser har vi fått ett sent återbud, så det finns plats kvar i stugan.

Anette! Jag har satt upp dig som preliminär, vet du ännu om du kommer att följa med?
 
Hej...

Vad är det man beföver ha med sig sig upp - förutom fotoutrustning ????? Sängkläder ??? Hur är det maten- finns det att tillgå ?????
 
Nu harjag varit i kontakt med Gullholmsbadet och har härliga nyheter!

För det första vi kan checka in i stugan när vi vill under lördagen. Den här inte uthyrd natten innan.
För det andra, vi har fått en av de stugorna som syns i länken på förstasidan.

Vad som behöver tas med är:
Sängkläder och toalettartiklar. Stugan är utrustad med dusch o toa.

Jag kommer köpa in bröd, smör och ost, samt kaffe till frukost på söndag morgon.

På kvällen arrangeras räkfrossa och färska räkor införskaffar Erik J, så till det behöver var och en ta med valfri dricka.

Till samligen ordnar jag kaffe,
bulle, smörgås osv tar var och en med sig

Eftermiddagsfika ordnar jag och Elli bjuder på en kaka.

Då vi i dagsläget kan ha stugan så länge vi vill under söndagen, så behövs även något till söndagskaffet

Medtag alltså:
Sängkläder
toalettartiklar
personliga kläder
dricka under dagen och kvällen
något till fikat på lördagen och söndagen
The, för de som inte dricker kaffe
Ev jouice eller yoghurt till frukosten.

Har jag glömt något nu??
 
Tidtabell fr Tuvesvik till Gullholmen

08,50
09,40
10,15
10,55
12,25
13,50


Detta är klockslagen båten går över under förmiddagen.

Elli!

Om det är ok för dig så vill jag satsa på färjan kl 10.15

Jan!

Eftersom det i dagsläget ser ut som det är du och Patrick som åker upp tillsammans, så bestämmer ni själva tycker jag om ni känner för att komma tidigare.
 
Det låter bra. När åker vi från Göteborg i så fall? Jag bor nära Sahlgrenska, men kan lätt cykla iväg någonstans.
 
Gôtt! Det lovas fint väder till helgen också, hör jag. Ska bli kanonkul att komma ut till Bohusläns äldsta fiskeläge och fota!
 
Det är några stycken som aviserat att dom är intresserade av att komma till Gullholmen men bara över dagen.

Självklart är ni alla välkomna och här i tråden har ni ungefärliga tider när vi som kommer att bo över dyker upp.

För er som är intresserade att komma, skriv gärna en rad här i tråden.

Jag kommer också att lägga ut ett mobilnummer som ni kan nå mig på från fredag kväll och under hela helgen där uppe.

Om det är någon som så här dagarna innan resan är intresserade av att hänga på så finns det plats kvar i stugan. Skriv isåfall upp er här i tråden.

Härligt att det lovas fint väder till helgen. Så ni som kommer kanske skall packa ner lite solkräm också.

Anmälda så här långt:
1. Agnetha Lundberg
2. Jan Holmgren Bil
3. Patrik Andersson

Övernattar utanför stugan :)

1. Erik Johansen (Båt)
2. Roger Simonssson

Endast lördag;
Elli (med god kaka)

Anmält sig preliminärt:
Anette Wendel
 
Jag hört att det skall finnas gästparkering till Jan, på den parkering som tillhör Gullholmen, är dock lite osäker på om den finns kvar i år.
Säkrast är nog om Jan ringer till Gullholmen och hör direkt med dom 0304-573 27.

Min dotter åker också med till Gullholmen för att fotografera, så gör även min fru, dock ej för att fotografera men hon är gärna med på räkfrossan på kvällen om det är okej.

Jag kan ta med papperstallrikar och serveter så slipper vi lite disk.
 
rogerale skrev:
Jag hört att det skall finnas gästparkering till Jan, på den parkering som tillhör Gullholmen, är dock lite osäker på om den finns kvar i år.
Säkrast är nog om Jan ringer till Gullholmen och hör direkt med dom 0304-573 27.

Min dotter åker också med till Gullholmen för att fotografera, så gör även min fru, dock ej för att fotografera men hon är gärna med på räkfrossan på kvällen om det är okej.

Jag kan ta med papperstallrikar och serveter så slipper vi lite disk.

Vad trevligt, jag har sagt till Erik att vi blir 6 st, men skall kolla med honom en extra gång och räkna in din fru och dotter.

Toppen att du tar med engångstallrikar och muggar, jag kom på detta igår kväll, så då stryker jag det från min lista.

Gästparkeringen finns kvar, det finns definitivt en parkering till varje stuga, men tror nog det räcker till en extra.

Vi kommer att bo i stuga 63

Jan, ring och kolla för säkerhets skull
 
Jag kommer oxå över till Gullholmen på lördagen över dagen. Tänk på det, ni som åker över med båten att den stannar på två ställen. Dels vid Härmanö ( vid affären typ) eller vid Gullholmsbadet, jag tror man får säga till färjgrabben att man skall av vid Gullholmsbadet vid lågsäsong.Samma när man åker därifrån då aktiverar man en lampa som lyser att man skall bli hämtad vid Baden.

P.s Agnetha kan du maila mig privat så vi får kontakt. Jag har styrt upp en grej ute på Gullholmen som kan vara rätt trevligt.
 
Halloj!
Jag kommer inte kunna hänga på i helgen, pg av pengabrist. (så jag kommer jobba extra för å få lite extra inkomst)
Har fått en del oväntade utlägg, bl.a gick min bil inte igenom besiktningen, och har ingen aning om vad det kommer att kosta för att få det som e fel fixat.
Ni får ha en underbar helg allihopa! Ser fram emot att få se många fina bilder efter!
 
Ett litet packtips så här i dagen innan.. ta gärna med en kaffetermos för håller det här fina vädret i sig, så tycker jag vi försöker dricka eftermiddagskaffe nånstans på Gullholmen/Hermanö och inte knatar tillbaka till stugan för det.

Det finns även en ICA-butik på ön, som har öppet till kl 15.00 imorgon och även öppet söndag, om någon nu motförmodan glömmer köpa med sig ngt.

Ta även med handduk, det tror jag att jag glömde i packlistan.

From ikväll kan ni som har frågor eller känner för att komma upp imorgon, men ännu inte anmält er.. nå mig på telefon:

0768-287718

eller också så skriver ni en liten rad i tråden.

Tider som gäller:

Elli och jag tar båten 10.15
Jan och Patrick siktar på att hinna med båten 10.55
Roger med familj, när dyker ni upp?
Erik och vovve seglar upp redan idag.. Lyckos ni med ett sådant härligt väder.

Och vi satsar väl alla på att vädret håller i sig.. eller vad säger ni?

Glöm därför inte solkrämen, tror den kan behövas om det blir så här soligt hela helgen, som det är i Göteborg idag.
 
Ett litet tips från en som bor i närheten (Mollösund).
Varma kläder, det är kallt i skuggan och havet kyler, vi har haft 14 grader som mest senaste veckan.
 
eos30 skrev:
Ett litet tips från en som bor i närheten (Mollösund).
Varma kläder, det är kallt i skuggan och havet kyler, vi har haft 14 grader som mest senaste veckan.

Jättetack för tipset.. och kan det inte bli ganska kyligt på kvällen också?

Så en varm tröja är kanske bra att packa ner i väskan
 
Hoppas att det blir bättre väder för er...
Idag kan jag inte se gullholmen eftersom holmen idag e dränkt i "Tåga" (dimma).
Så har det varit hela dagen men den avtar och tjockar på lite om vartannat men gullholmen har jag inte sett.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.