Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gullholmen fotohelg

Produkter
(logga in för att koppla)
Sådär, nu är kakan klar, jag tror det blev bra. En massa äpplen i och smör, socker, kanel, vaniljsocker mm. Kanske kan locka någon i sista stunden till den lediga platsen i stugan? Eller var det två lediga platser nu?

Dimma? Det låter ju inte klokt med tanke på hur det har varit i Göteborg idag. Men jag älskar att fota i dimma, så det gör inget i så fall.

Jag tar med baddräkt och solstift med faktor 25 i alla fall. Kanske inte kommer till användning, men solen kan ju bränna rätt bra ute vid havet om den visar sig. Jag badade i en sjö i Västergötland igår, det gick faktiskt att simma några simtag innan det blev istappar i baddräkten, så vem vet, ett salt dopp kanske blir av (jag lovar inget!).

Väderrapporten nyss var att det kanske drar in lite kallare luft norrifrån imorgon, men det kan ju nästan vara skönt.
 
Toppen Elli, ser fram mot den kakan :)

Nu har jag varit och handlat smör, bröd, kaffe, ost o skinka, så vi som bor i stugan får frukost på söndag morgon.

och så laddar mitt kamerabatteri för fullt, så jag kan komma fulladdat till Gullholmen :)
 
Tack alla för en härlig helg på Gullholmen!!

Nu återstår bara lite efterarbete med alla bilderna.. men det tar iallafall jag imorgon

Sen får vi se vem som har bästa Emil-bildern :)
 
Tack allihop för en underbar dag i Bohuslän igår!! Ledsen att jag inte hann säga hejdå till allihop innan min båt gick, det var inte meningen att skena iväg från er, jag hamnade bara där nere bland snåren och stenarna när jag skulle gå till den där minisjön med kossorna (tjurarna), ni hamnade visst på andra sidan, några. Hoppas ni hade det härligt sen med solnedgången (jag såg den från bussen förbi Ljungskile) och räkorna. Stugan var ju kanonmysig. Nu ska jag sätta mig och greja med bilderna, hela kortet är fullt.
 
och så var det ju Emil, som helst ville stanna kvar i stugan istället för att följa med husse och hämta majonäsen
 

Bilagor

  • emil.jpg
    emil.jpg
    37.8 KB · Visningar: 179
och inte rådde det någon märkeshysteri heller.. här lånade vi glatt grejer av varann :)
 

Bilagor

  • elli.jpg
    elli.jpg
    46.1 KB · Visningar: 179
Har inte hunnit bearbeta så många bilder än, ska snart ut i Valborgsvimlet, men här kommer i alla fall en där en öbo matar en tam trut med potatis:
 

Bilagor

  • mantrutpotatis03lgp.jpg
    mantrutpotatis03lgp.jpg
    79.8 KB · Visningar: 170
På vägen dit, koncentrerad körning över Tjörnbron (var det väl).
 

Bilagor

  • agnethabrokörlgp.jpg
    agnethabrokörlgp.jpg
    72.2 KB · Visningar: 167
Tack för en trevlig helg, det var riktigt skönt att få komma ut till Gullholmen.
Tack Erik för räkorna och tack Agnetha för ett trevligt initiativ.
Här är min Emil.
 

Bilagor

  • emil.jpg
    emil.jpg
    70.9 KB · Visningar: 150
Nu äntligen börjar jag känna mig färdig med bilderna. Ska ladda iväg ett gäng nu.
 

Bilagor

  • vägsvängdhusstaket.jpg
    vägsvängdhusstaket.jpg
    69.7 KB · Visningar: 94
En hjärtmussla (a la Sydneys operahus, typ):
 

Bilagor

  • hjärtmussla.jpg
    hjärtmussla.jpg
    68.6 KB · Visningar: 91
Ingen boj-kott här... (inte av färger i alla fall):
 

Bilagor

  • bojarfärgglatt.jpg
    bojarfärgglatt.jpg
    69.9 KB · Visningar: 86
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.