ANNONS
Annons

Gullholmen fotohelg

Produkter
(logga in för att koppla)
henrikgbg skrev:
Ok! gott! bår det att prel. boka sig?

Behöver ni fler som kan hänga med? kommer köra en fototräff den 14/4 och kan höra runt då!

Klart du kan prel. boka dig.. Jag sätter ett frågetecken bakom ditt namn.

1. Agnetha Lundberg
2. Mattias Bucht
3. Jan Holmgren
4. Carl-Henrik Trapp ?
5.
Utöver stugboende, så kommer en med båt också och kommer sova i den, nämligen Erik Johansen

Det vore toppen om du kunde sprida det vidare.. Jag skall försöka komma den 14:e själv.. beror lite var det är eftersom jag just då är ute på landet och hundvakt.

Senast ändrad:
Sova o sova.....

...hinner jag med det tror du??
Men kommer gör jag; och Emil Andersen (BC)
Och en liten kryssning i Hermanö-ränna kann vi bjuda på.
Sjösjuke-piller behövs inte; men badbyxor; i ylle; det väntas icke mer enn +10 i västerhavet :D
/Erik J

Bilagor

• rorkultcaptle.jpg
    rorkultcaptle.jpg
    37.1 KB · Visningar: 226
Jag har ~10 minuter med bil/båt dit så det är inte helt omöjligt att jag dyker upp en stund om jag hinner ikapp klockan tills dess.
Men jag sätter inte upp mig på listan då jag inte vet helt säkert och inte heller behöver något boende.

henrikgbg skrev:
anmäler mig frivillig till att ta med dricka till räkfrossan! precis vart i tyskland! :D

Gött Carl-Henrik!

Vi kommer att ordna lite räkfrossa på lördagskvällen. Jag hade först tänkt det skulle bli en liten hemlighet och överraskning, men med tanke på att några kanske är allergiska mot skaldjur så får jag väl släppa lite på hemlighetsmakeriet.

Räkorna införskaffas av Erik (härligt färska och nyfiskade har han lovat)

Ang frukosten på söndag morgon, så kommer jag packa ner, kaffe, bröd, smör och ost som räcker till de som övernattar.. Önskar det något mer, får var och en ta med själva.

Exakt tidpunkt när vi samlas på lördagen återkommer jag till, men själv kommer jag åka upp på lördag förmiddag och landa på Gullholmen senast vid 11-tiden. Jag kommer också lägga ut mitt mobilnummer här i tråden, så ni kan nå mig när ni landar på Gullholmen eller vid färjan.

Lite små fotouppdrag tänkte jag vi kunde dela ut eller säg snarare några förutbestämda motiv.

Vem t ex lyckas fånga en makrill, inte på kroken men väl i kameran?

Vem lyckas fånga årets första plurr i vattnet (jag kommer inte stå modell :) )

Så självklart, solnedgången och en vacker soluppgång (får väl försöka utföra min berömda soldans igen)

Arkitektur - Gullholmen är ett typiskt fiskesamhälle, så det finns gott om husmotiv

Ekan måste vi också ha med.. tyvärr går ju inte doften att känna på bilden.. men man får försöka förmedla den härliga doften av tjära.

Jag följer gärna med till Gullholmen, jag kommer att stanna till söndag, men jag behöver ingen plats i stuga.

När vi var på fotorundan runt Järntorget hörde jag Agnetha nämna något om en ny fågelart sudduva. Som fotouppdrag kanske man kan föreslå suddmås ;)

Det låter bara bättre och bättre!

Sätt upp mig som spikad på listan (tjejen kommer hem efter en lång resa helgen innan, men hon finns kvar så hon får vänta!) :D

Kul, då ser listan ut som följer om jag förstått allt rätt

1. Agnetha Lundberg
2. Mattias Bucht
3. Jan Holmgren
4. Carl-Henrik Trapp
5.

Övernattar utanför stugan :)

1. Eriks Johansen (Båt)
2. Roger Simonssson

Ha, ha Roger, den var bra, vi kör ett specialuppdrag.. som lyder bästa suddmesen :)

Carl-Henrik, du har ju bil, så då kanske vi kan ordna lite samåkning upp till Gullholmen.

Jag kommer att ta min bil upp, så där finns också en plats

Gersemi skrev:
Kul, då ser listan ut som följer om jag förstått allt rätt

1. Agnetha Lundberg
2. Mattias Bucht
3. Jan Holmgren
4. Carl-Henrik Trapp
5.

1. Eriks Johansen (Båt)
2. Roger Simonssson

Ha, ha Roger, den var bra, vi kör ett specialuppdrag.. som lyder bästa suddmesen :)

Carl-Henrik, du har ju bil, så då kanske vi kan ordna lite samåkning upp till Gullholmen.

Jag kommer att ta min bil upp, så där finns också en plats

Absolut! kör en stor kombi upp så det finns plats för både folk och utrustning!

henrikgbg skrev:
Absolut! kör en stor kombi upp så det finns plats för både folk och utrustning!

Toppen, då har vi 2,5 bilar som kör upp

Halva bilen är min Mini :)

1. Agnetha Lundberg Halv bil :)
2. Mattias Bucht
3. Jan Holmgren bil
4. Carl-Henrik Trapp bil
5.

1. Eriks Johansen (Båt)
2. Roger Simonssson

Hej!

Ska vi mötas upp i göteborg och åka på led upp?

Agneta, har du möjlighet att skriva upp alla tider och datum som är aktuella, jag har lite dålig koll just nu!

henrikgbg skrev:
Hej!

Ska vi mötas upp i göteborg och åka på led upp?

Agneta, har du möjlighet att skriva upp alla tider och datum som är aktuella, jag har lite dålig koll just nu!

Datumen är den 28-29 april.. Tider, ber jag att få återkomma med.. Jag tänkte sätta mig under morgondagen och gå igenom och spika vilka tider som gäller.

Jag är gärna med bara på lördagen – om det är okej? Åker gärna med ut i bil om det finns plats, sedan tar jag mig hem själv på kvällen med fantastiska Västtrafik (och ställer därför in mig på att plåta sådär minst fyra olika byteshållplatser på hemvägen, oooh... ja, ja, allt går när man vill). Färjan från Gullholmen går i så fall kl. 18.30.

Fotohelg på Gullholmen

Datum: 28-29/4
Tid för samling: kl 12.15 vid Tuvesvik färjeläge. De bilar som kör från Göteborg, vill dom köra följe upp, så kan ni göra upp det själva. Färjan avgår 12.25. Missa inte denna då nästa vad jag kan se inte avgår förrän 13.50 (men jag skall undersöka detta närmare)

Eftersom jag själv kommer att köra upp lite tidigare för att göra en snabbrek och även fixa lite, så finns det plats i min bil för en person, som kan tänka sig att åka lite tidigare och isåfall hjälpa mig med bagaget.

Då det är en liten bit att gå mellan parkering och färjeläge, föreslår jag att ni kör fram bilarna till färjeläget, packar ur allting och sedan kör och parkerar.

Självfallet går det att ansluta senare under dagen för de som vill det. Men vi startar vår träff på Gullholmen ca 13.00.

Beroende på om jag kan få tillgång till stugan före kl 15.00 eller inte, så är programmet lite preliminärt.

Vi startar med en liten fika. Finns stugan tillgänglig har jag rykande nybryggt kaffe till er när ni kommer. Finns inte stugan tillgänglig så får vi ta med fika i termos.

Vid samlingen så hälsar vi och presenterar oss för varann och lägger upp dagens fotoutflykt.. Personligen tycker jag vi har lite frihet här, men att vi ändå enas om några tema som vi skall försöka fånga. Sedan finns ju alltid vädret att ta hänsyn till.

Under eftermiddagen gör vi en liten återsamling, då vi dricker en kopp kaffe, mumsar på Ellis smarriga kaka, för att seda ge oss ut igen och fånga solnedgången.

Beroende på när solnedgången är och vädret, så kommer vi tillbaka till stugan på kvällen.. för att ha en trevlig kväll tillsammans då vi frossar på räkor, och dricker valfria drycker till detta.

Söndag morgon, går vi upp när vi känner oss redo, men inte för sent. Jag skall ta reda på vilken tid solen går upp, för de som vill fånga den förhoppningsvis uppåtgående solen.

Resten av söndagen ägnas åt fotografering och trevlig samvaro.

Stugan lämnar vi kl 11.00 och vi hjälps åt att ställa allt i ordning och städa efter oss.

Sedan är det upp till oss själva hur länge vi vill stanna på Gullholmen och om vi skall ta någon avslutningsfika tillsammans. (Till detta behöver vi isåfall några termosar, så fixar jag kaffe innan vi lämnar stugan)

Jag kommer ta med upp bröd, kaffe, smör och ost för frukosten. Önskas det ytterligare något till morgonmålet, får var och en ta med det själva.

Agnetha

Länk till vägbeskrivning och info om Tuvesvik:
http://www.gullholmen.nu/vägbeskrivning.htm

JÄVLAR!
Har helt glömt bort att svärmor fyller 50 på lördagen och jag har lovat att hjälpa till med kalaset.

Jag får sätta mig som preliminär deltagare igen.
Kommer troligen träffa henne i helgen så då ska jag se om jag har möjlighet att skippa det och hänga med.
Vilket jag hellre vill!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar