fiii fasen:-(
Vilka otrevliga inlägg som gjorts här...:-(
Jämföra Lottas inlägg med att ta betalt för sex? kära nån vart är vi på väg??
jaja, vill bara säga att det är självklart att man ska ta betalt i så stor mån man kan- för att kunna leva på det osv osv osv... men, visst är det bättre at ha med en bild gratis i en tidning som trycks i så pass många ex, än att inte ha den med alls... Känner du på dig att du kanske blir utnyttjad så dra dig ur men:
Vill man "få sig ett namn" vill man ju visa opp sig på så många ställen som möjligt, kanske även kunna visa upp tidningen för kommande arbetsgivare och visa att man "jobbat" endel osv...
Vet inte om du jobbar med foto, eller har det som hobby- men är du som jag, på G att bli nåt stort!! (haha) så är det klart att du ska låta dem ta bilden...
Om du frågat dem, och de säger att de endast jobbar ideellt skulle jag kört på... kanske tjänar du inga pengar på just detta, men vem vet- det klanske leder till nåt? iallafall så är det kul o få en bild publicerad...
spelar ingen roll hur mycket yrkesstolthet man har- får man ingen bild publicerad så får man inte:-(
Så länge du inte känner dig utnyttjad tycker jag det är helt ok...
OBS! du ska självklart se till att du har papper på allt- så att, som du själv säger- de inte använder bilden till nåt du inte godkänt osv...
jaja, nu har jag vsmmlat så mycket att jag knappt vet vad jag tycker själv längre...
Och jag betackar mig för alla svar där jag kan jämföras med nån form av prostituead jag med...hehe...
hej hej!
www.saralandstedt.com