Annons

Gratistidning vill använda min bild men inte betala, ska man våga "låna" ut el vad ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skänker ofta bilder till Församlingsbladet här. Inte för att jag är troende men för att det inte är en tidning som finns för att ingen annan än läsarna ska tjäna på den och för att jag ser det som marknadsföring då den går ut till alla hushåll i kommunen med mitt namn angivet..

Senast ändrad:
Någon tjänar pengar hur som helst

Idellt eller inte så tjänar någon tydligen pengar
på den annars skulle man inte trycka den i så stora volymer.

Ta betalt vill dom inte betala så har du inte förlorat något,det kanske kan bli lite nya filmer eller en just middag med boyfriend en

Ta betalt

Re: Någon tjänar pengar hur som helst

The Ghost skrev:
Idellt eller inte så tjänar någon tydligen pengar på den annars skulle man inte trycka den i så stora volymer.
Varför inte? om all intäkten från t e x distributionskostnader från gym och privatpersoner går till trycket? Så himla mycket kan det knappast bli över med tanke på vad det kostar att trycka och att tidningen är gratis ut till läsarna..

Jag sitter själv med en större marknadsundersökning sedan ett tag ang. en gratistidning. Det krävs rätt mycket annonsörer då för att få den vinstgivande och för att få den distribuerad. Posten har inte längre några subventionerade porton och det är dyrt att få ut det till läsarna också. Jag räknar dock inte på gratis arbetskraft själv, men kan tänka mig med de beräkningar jag har att mycket av omnämnda tidnings intäkter här faktiskt går till tryck och distribution samt material för att kunna driva den.

lotelo skrev:
I såna fall blir jag riktigt irriterad då jag anser att detta är både fult av den som gratisarbetar och företagaren. Sånt gör marknaden hårdare mot seriösa som behöver försörja sig inom området..

Med det där resonemanget tar du säkert betalt för sex också...

jakobnev skrev:
Med det där resonemanget tar du säkert betalt för sex också...
Det där får du nog utveckla lite. Jag fattar ärligt talat inte ett dugg av din jämförelse..

Fattade Du vad jag menade med mitt inlägg som du svarade på?

Bilder som jag gör kan jag mycket väl skänka bort för en god sak. Att ge bilder till välgörande ändamål eller att ge bort dom för att man vill vara snäll är väl helt i sin ordning. Det finns många goda idéella saker som det skulle kännas rätt att ge bort bilder till. Situation Stockholm, som Christel nämnde skulle kännas helt ok oxå :)

lotelo skrev:
Det där får du nog utveckla lite. Jag fattar ärligt talat inte ett dugg av din jämförelse..

Fattade Du vad jag menade med mitt inlägg som du svarade på?

Jo jag menade bara att att ge bort det gratis skulle ju göra "marknaden hårdare mot seriösa som behöver försörja sig inom området.."

:)

Jag ser inget seriöst i att ta betat för sex. Jag ser inget seriöst i yrket hora eler gigolo. Jag ser inget seriöst i att INTE ta betalt för kunskap man har att erbjuda till kommersiella ändamål heller eller att inte ta betalt för bilder/webarbeten i kommersiella ändamål oavsett man är proffs eller amatör. Gör du?

Däremot har jag förståelse och sympati för att skänka bort bilder/arbeta ideéllt med vad än det må vara i välgörande ändamål. (Observera att sex som du beskrev i ditt inlägg inte är arbete i mina ögon!)

Jag tror inte på att någon behöver försörja sig genom att arbeta med sex. Jag tror inte särskilt många som sysslar med det gör det för att de stormtrivs eller ser det som ett seriöst yrke..

Senast ändrad:
Förresten Jakob. Fanns det nån orsak till att du tog du illa vid dig på nåt sätt? Var det kanske du som erbjöd herr Wibom dina gratistjänster?

Ser du sex som arbete förresten? Det var ett rätt oförskämt och fräckt inlägg du gjorde ju..

fiii fasen:-(

Vilka otrevliga inlägg som gjorts här...:-(
Jämföra Lottas inlägg med att ta betalt för sex? kära nån vart är vi på väg??

jaja, vill bara säga att det är självklart att man ska ta betalt i så stor mån man kan- för att kunna leva på det osv osv osv... men, visst är det bättre at ha med en bild gratis i en tidning som trycks i så pass många ex, än att inte ha den med alls... Känner du på dig att du kanske blir utnyttjad så dra dig ur men:
Vill man "få sig ett namn" vill man ju visa opp sig på så många ställen som möjligt, kanske även kunna visa upp tidningen för kommande arbetsgivare och visa att man "jobbat" endel osv...
Vet inte om du jobbar med foto, eller har det som hobby- men är du som jag, på G att bli nåt stort!! (haha) så är det klart att du ska låta dem ta bilden...
Om du frågat dem, och de säger att de endast jobbar ideellt skulle jag kört på... kanske tjänar du inga pengar på just detta, men vem vet- det klanske leder till nåt? iallafall så är det kul o få en bild publicerad...
spelar ingen roll hur mycket yrkesstolthet man har- får man ingen bild publicerad så får man inte:-(
Så länge du inte känner dig utnyttjad tycker jag det är helt ok...

OBS! du ska självklart se till att du har papper på allt- så att, som du själv säger- de inte använder bilden till nåt du inte godkänt osv...

jaja, nu har jag vsmmlat så mycket att jag knappt vet vad jag tycker själv längre...

Och jag betackar mig för alla svar där jag kan jämföras med nån form av prostituead jag med...hehe...

hej hej!

www.saralandstedt.com

Fröken Elofsson skrev:

Ser du sex som arbete förresten?

Varför kan man inte se sex som ett likvärdigt arbete som ex fotografi? Det som utförs är i alla avseenden en tjänst.Om man inte kan se sex som arbete anser jag inte heller att man kan se fotografi soom ett jobb.

Jag vill be att få citera min revisor:

"Alla är vi horor, det är bara siffrorna på prislappen som skiljer oss åt"

Niklas, som ser sex som ett jobb ty jag svettas ; )

jahopp ja...

Och där kom det...verkligen oväntat...

Ser du sex som ett arbete, precis som att vara fotograf har du ENLIGT MIG ett väldigt snevridet sätt att se på livet, och sex... fattar dock inte vad det har med denna diskussion att göra... Så snälla Niklas. lägg ner...
Det börjar bli såå tröttsamt att höra såna omogna och osmarta uttalanden från dig... suuuuuck!!!

twotimetess skrev:
jo , tänkte bara tillägga att tidningen ges ut i hela norden och trycks i 45000 ex.
Är inte det mycket. Den är tydligen helt ideel och så , den ges ut gratis på resturanger och sportanläggningar . Den heter Exheal.

Någon som sett eller läst den ??

Mvh Tess

Jag läser den konstant kommer även fota lite åt dom själv för att få ut namnet lite samt att jag kommer in gratis (dom årdnar) på tävlingar och dyligt

"Skåningen" skrev:
Niklas, som ser sex som ett jobb ty jag svettas ; )
Och andra svettas mer på fritiden än på jobbet..

Ser du ite skillnaderna mellan det ena och det andra så har du verkligen en väldigt snedvriden syn, men jag är inte förvånad. Jag håller med Lucca (och skrattar även jag åt Calles fråga;))

Fast nu lämnar jag detta..

Och hur mycket hora är du, Niklas?

Lika mycket som alla vi andra Calle, precis som du. Hans citat betyder, då du inte verkar förstå det, att alla gör vi allt för pengar.

Tror inte du hade tvekat en sekund på att köra över din Bladare, om du fick en miljon för att göra det.

Ser du sex som ett arbete, precis som att vara fotograf har du ENLIGT MIG ett väldigt snevridet sätt att se på livet, och sex.

Lucca´s lag: Om du inte tycker som jag så har du fel.Skall skriva ner den som ett tillägskapitel till Jantelagen.

Niklas, känner du inte någon gång, någonstans att du kanske bör tänka lite mer på vad du säger till folk? Du framstår faktiskt som en ytterst osympatisk person när du vräker ur dig skit på det sätt som du uppvisat i denna tråd. =(

Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar