Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Välkomna till kursen i kvälls- och nattfoto nu på lördag 5/6.

Teori 19.30 - 21.00 inkl bensträckare
Fika
Transport in till stan. Pendeltåg avgår 21:27. Vi samlas nedanför Stadshuset ca 22 för praktik av kvällsbilder i stadsmiljö. Medtag kamera, önskade objektiv (långa telen behövs knappast), stativ, tråd-/fjärrutlösare.
 
Olle / Janne :

Hur pass spikat är den 20:e juni finns det någon möjlighet att detta senareläggs typ helgen efter eller finns det någon möjlighet att vi splittar oss i två omgångar så att det inte blir så mycket folk?

Främst undrar jag detta då jag skall döpa min son på utsatt datum och jag blir hemskt ledsen över att behöva hoppa kursen isåfall...

Sedan så väntar ju många på sina D70 så det kan ju vara smart att kanske lägga en ren Nikon kurs lite senare när folk hunnit få sina kameror.

Vore himla najs om vi skulle kunna köra en kurs senare i sommar eller höst.

Vad tycker ni?
 
Håller med föregående talare.
Faller in precis med min semester (som skall firas på annan ort s.a.s.)

Vore inte semestern och resor redan planerad så hade jag nog skjutit på den.

Fast det går ju inte anpassa kursen efter varenda deltagare heller.
 
AgentXTC skrev:
Olle / Janne :

Hur pass spikat är den 20:e juni finns det någon möjlighet att detta senareläggs typ helgen efter eller finns det någon möjlighet att vi splittar oss i två omgångar så att det inte blir så mycket folk?

Att lägga den helgen efter är nog inte så lämpligt eftersom det är midsommar då.
 
Den 20 juni är spikat som datum. Framförallt beroende på att Olle inte kan annat datum, med oxå för att vi har andra kurser helgerna före, och sedan midsommar och semestrar.

En ny DSLR-kurs kan säkert gå i höst. Om vi skall göra en ren D70-kurs känner jag mig - utan att vara bestämd - tveksam till. Med separata kurser i varje ny kameramodell finns risken att vi inte hinner med eller krockar med alla andra kurser som skall betas av.

Se http://www.fotosidan.se/doc.htm/2800/
 
Har full förståelse att det inte hinns med att göra separata kurser för DSLR.
Än og imponerad av det tighta schema som körs idag.

Beröm kan man inte få för mycket av har jag hört. Så jag vill bara rikta en stor eloge till dom som gör detta möjligt.
 
Nu tjatar jag igen ;)

Som vanligt vill jag be er som är anmälda på Kvälls och nattfoto på lördag - men som inte har möjlighet att komma - att boka av er, så att andra kan få era platser.

Bokningssidan hittar ni här

Kursen börjar 19.30, men det är massa folk på stan under dagen eftersom det är Stockholm Marathon, så om några av er vill in och kolla och kanske gatufotografera lite så föreslår jag att vi ses vid Slussen (uppe på torget) kl 11.00 Vi behöver ingen anmälningslista för detta, men dyk gärna upp om du vill

/Janne 0708-669612
 
Senast ändrad:
Hej igen... nej midsommar är ju ingen bra helg hehe..

Isåfall får jag nog hoppa kursen i juni och hoppas att ni kör en ny DSLR kurs efter sommaren.

Anledningen till att jag tänkte på en renodlad nikon kurs var för att idag finns ju inte speciellt många "konsument" DSLR och det kan ju vara bra att få en renodlad kurs för endera Nikon eller Canon för att få en mer effektiv grupp.

Skulle tippa på att Nikon / Canon står för 90% av DSLR marknaden idag. Eller vad tror ni?
Självklart kan man inte köra en kurs för varje individuell kameramodell men Nikon DSLR och Canon DSLR har väl i princip samma funktioner/menyer etc?. Det var bara det som var min tanke.

Det tråkiga är när det blir för stora grupper är ju att det både tar längre tid och blir rörigare.

Hoppas ni kan snickra ihop en kurs till efter sommaren! En stor elogé till alla er som ställer upp som kursledare!
 
oops.. nu blir jag ännu mer ledsen för att jag inte kan komma. =(

Lite svårt att boka om ett dop!

Janne skall jag skicka avbokning till dig eller ordnar du det?
 
Avbokar också

Jag måste tyvärr också avboka då jag tvingas jobba en del i helgen. Ha det så trevligt.
 
Nu är det snart kurs igen! Och jag undrar.. ifall man inte har ett stativ.. kan man låna det från någon då eller får man köra på frihand ;-).. eller måste man köpa ett sådant nu till kursen, jag kommer ju att använda det ändå i framtiden!

Och samma sak med trådutlösare.. måste man ha det eller ska man köpa det? Jag har för mig att man kan köpa ett sådant jätte billigt..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.