Advertisement

Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
hahaha, hjälp. nu måste jag ju garva läppen av mig åt hur jag ser ut när jag garvar läppen av mig.
*lol, lol*
;oD
 
Satan! Fick för mej att det var idag, Söndag, så nu har jag suttit och åkt från Uppsala till Kalhäll helt i onödan! Anmälde mej i förrgår så förhoppningsvis snodde jag inte någon plats i alla fall..
 
Har läst igenom/hittat denna tråd först nu. Jösses, om jag hade vetat om tidigare hade jag brunnit för att få chansen att vara med vid varje tillfälle. Har nu läst igenom allt till dagens inlägg.. jättekul när sådana här projekt går över i praktisk version!
Inte för att inte medvetet vilja citera andra och verka allmänt klyschig, men vi alla är skyldiga dig Janne ett stort tack för ditt engagemang!

Kan tänka mig att scenariot som det ser ut för mig nu, har framträtt för många andra som bekymmersamt sagt "amen, oh.. kunde de inte dröja lite med att sätta igång kurserna.. var de tvungna att vara så snabba?" (;

Med detta i huvudet tänkte jag om man inte kunde göra om, eller på något sätt göra så även vi andra får en chans att vara med på sådana här träffar. Exempelvis att man lägger upp samtliga möten som ni haft nu - nästa vår?
Vore verkligen uppskattat, och otroligt kul att få vara med på en sådan inlärningsfas- innan man själv börjar fotografera mer mot det 'seriösa' hållet.

Några ord från mig, vore trevligt med lite respons/ideér =)

Mvh
Christopher
 
Mitt engagemang är inget att tacka för. Jag gör det jag tycker är kul och det jag tror är värdefullt på fotosidan.se. Jag gör sådant som jag vill att andra apar efter :)

De vi skall tacka är de lärare som ställer upp på att förmedla sitt kunnande helt utan ersättning.

Min önskan är att lusten att skapa kurser och resor kan sprida sig till andra ute i landet, som sprider det till andra i landet..... Då kan vi skapa en fotorörelse i Sverige som växer och växer - och vi kommer i framtiden se bilder som få skådat ;) och vi kommer se en bredd i det Svenska fotot som överträffar allt.
 
Jag tror Janne är en übermänniska som aldrig sover!

Gå och sov nu och dröm söta drömmar om macro, mellanringar, filter och icke-zoom-objektiv ;-)

/mie
 
'Att jag sällan sover stämmer, men resten...?'

Hehe :)
Tänkte för de resterande, kommande 'kurserna' att du kanske skulle kunna - precis som du gjort tidigare - skriva ett inlägg och meddela när det finns lediga platser pga att någon avställt sin plats, det är jättebra! =)

Tack för mig
/Christopher
 
När kommer bokningsmöjlighet till resten av kurserna?
Kommer de att bedrivas under sommaren?
-Tycker de har varit så bra, så jag vill ju självklart inte missa resten =)
 
Jag gör ett inlägg i forumet när kurserna blir bokningsbara. Just nu är "Modellfoto i studio" på gång, men allt måste blir klart med hur många vi kan vara o.s.v innan ni får boka. Den blir i slutet av augusti.

Inget viktigt kommer ske under sommaran. Möjligen nån liten utomhuskurs med grillning eller nått där vi kan repetera innehåll ur fototeknik grunder I och II. Inget bestämt dock.
 
Tankar om DSLR-kurs

Christian Stolpe har kläckt idén att göra en kurs i Nikon D70, som vi sedan spånade vidare på... tanken är nu om vi skulle kunna göra en generell DSLR-kurs där möjligheterna med en DSLR gås igenom.

På plats under kursen skall isåfall finnas folk som kan de vanligaste DSLR:erna i sömnen så att alla får exakta svar på hur olika saker kan ställas in i just den egna modellen.

Finns det intresse för en sådan kurs?

Läs mer här i Christians tråd

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=246599#post246599
 
Senast ändrad:
Johan och Christian!

Om du Johan har tillgång till lokal centralt vore det kanon! Ring mig 0708-669612 så får vi stämma av hur många deltagare vi kan ha mm.

Om du Johan jagar folk som kan 300D respektive 10D så kan ju jag och Christian jaga folk som kan D70 och D100. Någon bör funka som "huvudlärare"
Är det ok?

Kanske skall vi ha *istD med oxå.

Vore kul om det hela går att få till före midsommar tycker jag.
 
Senast ändrad:
Intresse DSLR-kurs

Canon + Nikonfolk
Anmäl er gärna om ni har Pentax, eller annan DSLR oxå, men ange modell i så fall.

Christopher Rosendahl
Andreas Åhman (?)
Christian Stolpe
Linda Björnson
Bo Ignell
Anna Sandin
Joakim Hansson
Fredrik Avar
Roger Fröberg
...
...
 
Visst ställer jag upp på en generell DSLR-kurs men jag tror att specifika kurser är något bättre, både för läraren och eleverna.
 
Med olika lärare som kan de olika modellerna, en gemensam del (ledd av en lärare) följt av att vi delas upp i grupper borde det bli ganska effektivt.

De flesta funktioner återkommer i alla modeller. I grupperna kan man gå igenom menyer och reglage på varje enskild modell.
 
Kan vara bra att fräscha upp sina kunskaper, man kanske har missat något;-)


Christopher Rosendahl
Andreas Åhman (?)
Christian Stolpe
Linda Björnson
Bo Ignell
Anna Sandin
Joakim Hansson
Fredrik Avar
Roger Fröberg
Patrik Gamberg
...
...
 
Finns det ngn möjlighet att även gå in lite på hur dagens avancerade blixtar jobbar ihop med dslr och alla dess möjligheter?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.