DavidCarlsson
Medlem
Jag har ett problem när jag kopierar mina bilder och det är nämligen så att i stort sett alla mina bilder får någon slags grå slöja. Bilderna blir inte alls så kontrastrika som jag vill att se ska bli.
Jag har provat att kopiera på olika filmer och samtliga filmer är framkallade på professionella labb. Negativen anser jag inte är något fel på.
Jag har även provat att testa helt nya papper utan några märkvärdiga resultat.
Kemikalierna har jag också provat använda helt nya utan några resultat.
Min förstoringsapparat är en Leitz Focomat V35 och jag har ett färghuvud till den, men jag har aldrig använt den. Jag antar att problemet sitter i att jag inte använder mitt färghuvud som graderar
hårdheten?
Lite tips och hjälp skulle varmt uppskattas av en nyligen upptäcksresanade analog fotograf!
Jag har provat att kopiera på olika filmer och samtliga filmer är framkallade på professionella labb. Negativen anser jag inte är något fel på.
Jag har även provat att testa helt nya papper utan några märkvärdiga resultat.
Kemikalierna har jag också provat använda helt nya utan några resultat.
Min förstoringsapparat är en Leitz Focomat V35 och jag har ett färghuvud till den, men jag har aldrig använt den. Jag antar att problemet sitter i att jag inte använder mitt färghuvud som graderar
hårdheten?
Lite tips och hjälp skulle varmt uppskattas av en nyligen upptäcksresanade analog fotograf!