Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

GoPro Hero4

Produkter
(logga in för att koppla)

Antonjb

Aktiv medlem
Gopro hero4

"The Black will capture 4K video at 30 frames per second, up from the 15fps of previous GoPros, allowing for extremely high-quality footage that’s much more usable for a wide variety of applications.

Here are the available resolutions and frame rates: 4K at 30fps, 2.7K at 50fps, 1440p at 80fps, 1080p at 120fps, 960p at 120fps, and 720p at 120fps. It appears these cameras are no longer capable of 240fps"

De fortsätter att leverera ser det ut som

Länk

GoPro 4 fps

Here are the available resolutions and frame rates: 4K at 30fps, 2.7K at 50fps, 1440p at 80fps, 1080p at 120fps, 960p at 120fps, and 720p at 120fps. It appears these cameras are no longer capable of 240fps"

Länk

Ska inte nya GoPro spela in upp till 240 fps? Det blir halvtaskiga slowmo videos annars.

Ska inte nya GoPro spela in upp till 240 fps? Det blir halvtaskiga slowmo videos annars.

Jo det är en downside, men med tanke på att 720p börjar bli lite outdated så anser jag att det inte är någon större förlust. Har hellre 1080p 120fps än 720p 240fps. Vi kommer säkert få se 1080p 240fps om ett år :)

Vi kommer säkert få se 1080p 240fps om ett år :)

Jag hoppas det, då kan man göra riktigt schyssta videos :)

Jag tänkte passa på att fråga om det finns någon ny remote control till Hero3 eftersom min gamla är trasig, har bara använt den 4-5 gånger. Den trasiga som jag har just nu är denna GoPro Wi-Fi remote.

Finns det någon nyare version eller har ni tips på bättre trådlösa kontroller till Hero3? Skulle vara bra om den funkar också till Hero4 så man inte behöver köpa en till kontrol när 4an kommer ut.

Jag vet inte om jag vill lägga ner pengar på en ny sådan remote, den första höll inte så länge. Kan vara så att jag har haft otur :/

Aldrig använt de jag har haft så jag tycker att det är bättre att spendera pengarna någon annanstans..

Jag tycker att det är skönare att använda kontrollen när man ska spela in videos, så slipper man kolla igenom långa videoklipp och klippa en massa i videon när man redigerar. Jag vet jag är lat men man sparar så mycket tid :)

Har tittat på lite bilder på nya gopro 4 black och upptäckt att ibland har den display på baksidan original och ibland inte, men båda heter black edition?
Och hur är husen, passar 4.an i dom gamla 3+ husen?

Har tittat på lite bilder på nya gopro 4 black och upptäckt att ibland har den display på baksidan original och ibland inte, men båda heter black edition?
Och hur är husen, passar 4.an i dom gamla 3+ husen?

Båda heter inte black edition .
Black edition har 4k 30 fps och silver edition har samma spec som gamla hero3+ black edition fast med en skärm.

Jag har tidigare haft en Hero 3+ i min ägo och den var helt ok men tyckte den var bedrövlig i svåra ljusförhållanden och undrar nu hur mycket bättre Hero 4 är på detta?
Filmade rätt mycket i mörker med 3an och i princip allt såg väldigt brusigt ut, det sägs ju att 4an ska vara bättre på detta men frågan är hur mycket?

Är det nån här som testat?

Eller finns det nåt bra test man kan läsa nånstans gällande skillnaden i svåra ljusförhållanden?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar