Joel Marklund
Aktiv medlem
"Skåningen" skrev:
Men har Aftonbladet bara 11 fasta fotografer ?
Det var inte många . . . . .
Om jag inte missminner mig är 14 eller 15 anställda på nyheter och fyra på feature.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Skåningen" skrev:
Men har Aftonbladet bara 11 fasta fotografer ?
Det var inte många . . . . .
Det är ju så det ska vara tycker jag, det är inte Sverige som har "hög" moral, det är andra människor i andra länder som har bortom låg moral.Peter.H skrev:
Det finns INGET annat land i världen, som så många gånger både respekterat och accepterat kungahusets privatliv. Främst gäller detta kungabarnen som i tidig ålder, lämnades näst intill ifred. Det finns väldigt få bilder av kungabarnen på väg eller ifrån exempelvis skolan, som haft full insyn av press och allmänhet.
Det finns undantag givetvis, men bilderna som av många betraktas som "smygtagna", är i själva verket, bilder tagna på allmän plats. Det är viktigt att poängtera här - det är FULLT tillåtet att fotografera från "allmän plats", in på "privat mark", även om det anses oetiskt i mångas ögon.
...
De allra flesta fotografer som arbetar på landets tidningar och byråer i Sverige, har enligt mig en MYCKET hög moral och etik, och sköter sig exemplariskt.
bEPH skrev:
Jo, men det kan ju finnas de som har högre moral än dig och anser inte att dina normer är särskilt bra. Det många anser är smygtagna bilder är, precis som du säger, bilder ragna från allmän plats, fullt lagligt, men mycket oetiskt.