Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Givande Ljuskurs :-)
- Trådstartare Janne H
- Start datum
Walle
Aktiv medlem
Har lagt upp lite fler bilder nu, här finns dom: http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=96354
Hinner inte motkommentera idag eller imorgon, men förhoppningsvis på söndag.
/Walle
Hinner inte motkommentera idag eller imorgon, men förhoppningsvis på söndag.
/Walle
Janne H
Aktiv medlem
scorpan skrev:
Hej
Jag provade att lägga in en bild, men jag får den inte att bli så stor som era bilder... hur gör jag?
Jahnne
Bilden ska vara max 400x400 pixlar med 72 dpi upplösning. Spara som jpg i kvalitet ca 8-9. Då funkar det utmärkt.
/JH
Janne H
Aktiv medlem
Powershooter skrev:
Ska testa med nivåer Janne
Kurvor o nivåer gör nästan exakt samma sak, men om kurvor kan liknas vid en liten knivskarp skalpell så kan nivåer liknas vid en trubbig köttyxa :-(
Mitt tips använd kurvor! Lite pilligare men mycket bättre när ni väl lärt er!!
Janne H
Aktiv medlem
Re: Janne...
Det sitter en diffusor innanför rastret på 44cm reflektorn.
/JH
T_M skrev:
Tänkte höra med dig hur det var med fyrkantsreflektor, var det både diffusor och bikakeraster monterad eller körde vi bara med bikakrastern?
Det sitter en diffusor innanför rastret på 44cm reflektorn.
/JH
Luguber
Aktiv medlem
myomy.se skrev:
du ville ha fler bilder
Gud! Vilken grym bild. Dom flesta, om inte alla bilder som ni har lagt upp efter kursen är helt Canon. Men den här bilden fastnade jag i. Kan inte låta bli att titta om och om igen. Det är både ljuset, attityden hos modellen samt motiv vinkeln som tilltalar mig.
Grattis Tomas
Måste också ta ett pass längre fram med Janne.
\\Sten
myomy.se
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Gud! Vilken grym bild. Dom flesta, om inte alla bilder som ni har lagt upp efter kursen är helt Canon. Men den här bilden fastnade jag i. Kan inte låta bli att titta om och om igen. Det är både ljuset, attityden hos modellen samt motiv vinkeln som tilltalar mig.
Grattis Tomas
Måste också ta ett pass längre fram med Janne.
\\Sten
JA det var verkligen nyttigt,dels få lite nya infallsvinklar på ljuset påverkan.
för om man ska vara ärliga så är ju inte kameran svår att sköta när man plåtar ddigtalt med tanke på att man genast får lön för mödan eller ser vad man gjort för fel och kan korigera det vid nästa exponering. Så till er alla som känner att dom har hyfsad kläm på studiofotografering, ta ändå och boka in er på en av Jannes kurser det är värt varenda krona.