Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Givande Ljuskurs :-)

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Mycket intressant o givande kurs, men verm skulle inte bli inspererad av detta. Skickar med en av de bilder som jag tog i onsdags.

Mvh

Jahnne

Bilagor

• jahnnes.jpg
    jahnnes.jpg
    55.8 KB · Visningar: 4,064
Senast ändrad:
Hej
Jag provade att lägga in en bild, men jag får den inte att bli så stor som era bilder... hur gör jag?

Jahnne

Tack

Här kommer mitt bidrag från en trevlig och lärorik förmiddag. men det är inte svårt att lyckas med duktig modell bra utrustning och en duktig läromästare Tack alla sammans //Tomas

Bilagor

• stef4.jpg
    stef4.jpg
    57.1 KB · Visningar: 3,975
Bra bilder!

Kul att se alla bilder.

Här kommer en från ¨förarbetet¨, sminkös jenny finputsar på Katja´s makeupp.

Bilagor

• jenny.jpg
    jenny.jpg
    50.4 KB · Visningar: 3,975
scorpan skrev:
Hej
Jag provade att lägga in en bild, men jag får den inte att bli så stor som era bilder... hur gör jag?

Jahnne

Bilden ska vara max 400x400 pixlar med 72 dpi upplösning. Spara som jpg i kvalitet ca 8-9. Då funkar det utmärkt.

/JH

Powershooter skrev:
Ska testa med nivåer Janne

Kurvor o nivåer gör nästan exakt samma sak, men om kurvor kan liknas vid en liten knivskarp skalpell :) så kan nivåer liknas vid en trubbig köttyxa :-(

Mitt tips använd kurvor! Lite pilligare men mycket bättre när ni väl lärt er!!

Jag vill ha en Givande ljuskurs i Göteborg....

jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...jag vill... jag vill...

Sista ljussättningen för dagen. Min favorit den här dagen.

Bilagor

• hq2z3385 fs.jpg
    hq2z3385 fs.jpg
    51.6 KB · Visningar: 3,683
Janne...

Tänkte höra med dig hur det var med fyrkantsreflektor, var det både diffusor och bikakeraster monterad eller körde vi bara med bikakrastern?

myomy.se skrev:
du ville ha fler bilder

Gud! Vilken grym bild. Dom flesta, om inte alla bilder som ni har lagt upp efter kursen är helt Canon. Men den här bilden fastnade jag i. Kan inte låta bli att titta om och om igen. Det är både ljuset, attityden hos modellen samt motiv vinkeln som tilltalar mig.

Grattis Tomas

Måste också ta ett pass längre fram med Janne.

\\Sten

nen nu är jag ju här igen med en bild till den är tagen frånen av barpallarna vid fönstret när jag satt och väntade på min tur, den är tagen i skenet från modelleringsljuset.

Bilagor

• pict0045.jpg
    pict0045.jpg
    47.3 KB · Visningar: 3,643
Luguber skrev:
Gud! Vilken grym bild. Dom flesta, om inte alla bilder som ni har lagt upp efter kursen är helt Canon. Men den här bilden fastnade jag i. Kan inte låta bli att titta om och om igen. Det är både ljuset, attityden hos modellen samt motiv vinkeln som tilltalar mig.

Grattis Tomas

Måste också ta ett pass längre fram med Janne.

\\Sten

JA det var verkligen nyttigt,dels få lite nya infallsvinklar på ljuset påverkan.

för om man ska vara ärliga så är ju inte kameran svår att sköta när man plåtar ddigtalt med tanke på att man genast får lön för mödan eller ser vad man gjort för fel och kan korigera det vid nästa exponering. Så till er alla som känner att dom har hyfsad kläm på studiofotografering, ta ändå och boka in er på en av Jannes kurser det är värt varenda krona.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar