ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Heja Alexander! Halvvägs där! Får jag ytterligare be om identifikation av växten? (ALLA känner den, så det är inget konstigt med latinskt naman bara.)

Hmm... som jag ser det är det en blek stam med tydligt synliga nerver, man jag kan inte riktigt se vad och kommer inte på någon växt som brukar förknippas med lindad tråd...

Öh, ros? Morot? =) *famlar i blindo*

He, he, he, det är en engelsk specialitet att göra på det här viset, tror jag. Denna tid på året ställs de ut. Tävlingar på liv och död (nåja, NÄSTAN liv och död)... Inte ros, men morot är ganska nära...

Jag gissar på orkidé. Handlade inte något avsnitt av Midsomer-morden om en orkidéodlare/utställare som mördades eller minns jag fel? :)

Inte orkidé.
Som sagt: morot var närmast hittills!

Lite OT: Man kan säkert mörda för orkidé-odling, men det här lutar mer åt den miljö som P.G. Wodehouse beskriver. Jag menar då den med Earl of Emsworth och hans pris-sugga 'Empress of Blandings' (en svart Berkshire).

Du tog hem 1:sta pris igen Alexander!
Visst är det lök!
Närmare bestämt prislökar i klassen 'Three Onions' på den årliga jordbruksutställningen i Wolsingham. (Dom presenteras alltså alltid med topparna avskurna och hopbundna på det här viset. - Dom här lökarna var stora som handbollar!)

Din tur!

Bilagor

• storbild.jpg
    storbild.jpg
    39.6 KB · Visningar: 182
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar