Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Klockvisare?
Lakritsglasspinne?
Xylofonpinne?
Svans på leksaksdjur av trä?
(Markera i kalendern att det blir dåligt väder fr.o.m. den 13 juli. Då kommer jag till Höga Nord, nämligen. - Fast de senaste åren har jag ju erkannerligen haft en väldig tur med vädret...)

'Domarklubba' är väl helt korrekt stavat, Virre!
Om det är korrekt svar får väl tiden, eller rättare sagt herr Benson, utvisa.
 
visaren

Visare är närmast hittills, men jag vill gärna ha en mer specificerad visare. (Nu har jag 30 grader både ute och inne)
 
Visare/motvikt på brevvåg?

(Aj, aj! Bara 28,9 grader i Nagu gästhamn! Här i Durham är det 14 grader och fortfarande regn., men det jublas pga av beslutet om olympiska spel i London 2012. Personally I couldn't care less...)
 
Äh, Benson, nu vet jag inte mer vad man kan gissa på för apparat!
Klocka, bensintanks-, varvtalsmätare?
Geigermätare?
Tallmätare?

(Nu är det 12.5 grader här. Har börjat blåsa också, så regnskyarna piskar sönder rosorna. Fick rusa ut och staga upp dom med ett kvastskaft. 'Nice cup of tea' är enda trösten här, kan jag lugnt meddela. Har ingen whisky hemma för en varm toddy. Det blir nog puben ikväll...)
 
Tusse skrev:
Hastighetsmätare på en gammal Ford.
Grattis!

Där satt hastighetsmätare. Dock ingen ford, utan i min .... (nja det är kanske en annan tävling). Sorry för det sena svaret men sommarvärmen lockade till lite bad och grill i trädgården. Oxå bilden..
 

Bilagor

  • gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    50.1 KB · Visningar: 90
Rätt, nu ska jag sätta på hurra.
Sådant man finner i naturen.
 

Bilagor

  • 2.jpg
    2.jpg
    44.7 KB · Visningar: 81
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.