ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Här var det så tyst att man kan höra ett grodägg falla!
Jag tågar fräckt in med en bild då!
Gissa på, kära vänner, gissa på!

Bilagor

• hehe.jpg
    hehe.jpg
    25.9 KB · Visningar: 100
Eftersom jag tydligen får prata med mig själv här får jag väl påminna mig om vilken fin dag det var när jag strosade omkring och fick syn på denna.
Det var en fin dag. Kändes som att vara utomlands. Måste varit de vita husen med de blå fönstren, båtarna och sjöluften som gav den sydländska atmosfären...

(*Fortsätter att prata för sig själv.*)
I vackra gamla fiskebyar som den här (Staithes - jädrans så fint det är där. Borde verkligen rekommendera stället för besökande...) kan man roa sig med att iaktta olika detaljer på husen. Föremål som använts under gången tid, åså.
Ibland finns det nyare varianter. Lite 'tacky' ofta, men varför inte? Släpp ankorna loss, det är sommar!

Ett svar, ett svar!!!! (*Hoppar runt av glädje*)
Nej, inte en vätte, tyvärr.
Den här grejen kombinerar nytta med nöje. (Nöjet är helt arbiträrt, dock...)
Nytta för sjöfarare, måste jag kanske inte tillägga, efter min långa inledning...
Jäklars, nu ska jag gå på en bjudning, men keep it up! Det blir nog en tråkig bjudning, så jag 'vittjar nätet' när jag kommer hem...

Du mystiska ..ge oss lite mer av bilden.
För att om möjligt få en sommarhet hjärna att lättare förstå.
Men kanske en skylt av något slag.
-Anders

Jag ska förresten förbereda mig på en vinst här och gå för att ta en bild som jag kan använda.
-Anders

Detalj på ett hus.
Var det för grovt gissat.
Nä. det tycker jag inte.
Va bra.
Då är väl vinsten nästan i hamn.
Nja kanske vi skulle vänta på "den som bestämmer".
Ok då. med viss tveksamhet gör man väl det då.
Men hon pratar ju mest med sig själv.
Jasså.
Nåja, vi väntar i alla fall.
Mvh/-Anders

Med tanke på serien som går på TV nu -Morden i Midsomer- och alla mord som begåtts där. Jag menar det är ju England.
Bjudningar. Det är väl inte troligt att Gitte kommer tillbaka nåt mer.
-Anders (lite orolig)

Kan det vara en ljusreflex i vattnet?

Fast spegling är det ju reda gissat på ser jag och det är väl samma sak...

Tusan vad livligt det var här då! Typiskt, när man är borta för en gångs skull! (Har ätit mig fyrkantig på iranskt godis.)
Måste ge Anders rätt, bara för att kombinationen av gissningar leder oss, via en skylt, flagga, brygga, osv. till skeppsklocka att ringa i när dimman ligger tät!
Att det var en bild av ankfötter är ju en bisak...
Så, är du vaken Anders får du väl tuta och köra!

Bilagor

• klocka o ankor.jpg
    klocka o ankor.jpg
    43.2 KB · Visningar: 105
gerhardp skrev:
...annars var ju vätte rätt nära.

:)

/G
Javisst, med tanke på ankorna ja! Jag var så klockfixerad. Kör du då, Gerhard! Jag sitter fast inne jag och tokskriver ett paper om finsk kustsjöfart. Tur nog är kallt och bara regnar och regnar och regnar. :p

Pendel till klocka (svängd 90 grader)?

(Jag vet att ni har härlig sommar däruppe. Webcammen till min skärgårdsmiljö i Finland har visat på 28-29 grader de senaste dagarna. Sol, stilla.
Här är det väl 13-14 grader. Just nu inte regn, men tidigare regnade det så koltrastens (tomma, men genomdränkta) bo föll ner ur trädet.) :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar