Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Godmorgon!
Jag förstår faktiskt inte riktigt er "humor" här. Frågar vänligt: Har det inte spårat ur lite. Är det en tråkig bild jag lagt upp, eller är det bara för svårt?
Byggnaden finns att skåda i Tjeckien.
Åter vid 9-tiden.
 
Tjeckien? Fred Astaire och Ginger Rogers? Här behövs bildning i amerikansk underhållning, det är helt klart.

Med hjälp av internet hittade jag till slut "Det Dansande Huset är Prags senaste turistattraktion".

När jag såg bilden visste jag att jag hade rätt, eller?
 
AnWi skrev:
Tjeckien? Fred Astaire och Ginger Rogers? Här behövs bildning i amerikansk underhållning, det är helt klart.

Med hjälp av internet hittade jag till slut "Det Dansande Huset är Prags senaste turistattraktion".

När jag såg bilden visste jag att jag hade rätt, eller?
Jajjemen! Du har feträtt!
Det Dansande Huset som kallas även för Ginger och Fred (efter dansparet Ginger Rogers och Fred Astaire) är ett exempel på framstående modern arkitektur. Arkitekterna Frank O. Gehry och Vlada Milunic som 1996 placerade detta hus djärvt i Prags traditionella miljö skapade ännu en sevärdhet som fick en stor uppskattning och en rad internationella utmärkelser.
 

Bilagor

  • _mg_4591_hela.jpg
    _mg_4591_hela.jpg
    42.1 KB · Visningar: 140
Kul, då är man "på spåret" igen. Denna bild var ruggigt svår. Tydligen inte många av oss som varit där eller ens läst om huset. Östeuropa är definitivt ett av familjens kommande resmål.

Bild kommer om en stund.

/AnWi
 
shit, åsså missade man hela grejen med fred o ginger.... jag som plåtat huset själv en gång skulle ju gissat rätt.. *snyft*
 
Endel sover ruset av sig, AnWi.
(Mats, förstår väl du inte hängde med igår. Det var det ingen annan heller som gjorde! 'Spåra ut' var bara första stavelsen!)
Jag ska väl äta frukost.
Tycker det ser ut som några grässtrån.
Skördefest?
Sommaren med Monika?
 
Ibland blir man smått chockad då man ser tidpunkterna för inläggen. Visserligen har inte alla samma arbetstider men ändå. Huvudsaken är väl kanske att denna tråd blivit så kul och att så många deltar att det knappast märks när någon/några inte har tid att gissa.

Jag är inte ute efter plats. Det skulle bara vi som var där kunna gissa tror jag. Gräset tog jag med för att göra det lite lättare. Det kommer fler ledtrådar om en stund ifall det behövs.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.