Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Där tror jag mig ha knäck motivet: en pumpautomat för hushållsvatten, närmare bestämt en Kärcher BPP 3000/42?

Om jag har rätt får jag tacka frwe, färgerna hjälpte mig lite på traven.

Där tror jag mig ha knäck motivet: en pumpautomat för hushållsvatten, närmare bestämt en Kärcher BPP 3000/42?

Om jag har rätt får jag tacka frwe, färgerna hjälpte mig lite på traven.

Mer än rätt. Vattenpump hade räckt, men detta är mkt riktigt en Kärcher BPP 3000/42, som ska dra upp vatten till nya diskbänken jag håller på med till torpet :)

Bravo, din tråd!

Bilagor

• IMG_7277 400 all.jpg
    IMG_7277 400 all.jpg
    77.5 KB · Visningar: 220
Okej, här kommer en kluring. (hoppas jag!)
Är ännu inte säker på dess svenska benämning, eller om det ens finns ett.

Men vet vad den gör/har för uppgift duger det som svar!

Bilagor

• _MG_6156-Edit_filtered_pytte.jpg
    _MG_6156-Edit_filtered_pytte.jpg
    5.1 KB · Visningar: 212
kommer inte var vid datorn imorgon så jag ger er en ledtråd nu: den har fyra hjul och hållare för två till...

Jag tycker att det ser ut som ett slags FN-fordon. Något slags bepansrat (eller åtminstone hyggligt skottsäkert) persontransportdito. Fast det är ju i princip redan gissat på :)

Senast ändrad:
Här kommer hela bilden som lovat.
Tagen på Paris Charles de Gaulle Airport 2007-06-02.

Bilagor

• _MG_6156-Edit_filtered_lagom.jpg
    _MG_6156-Edit_filtered_lagom.jpg
    16.9 KB · Visningar: 186
Här kommer hela bilden som lovat.
Tagen på Paris Charles de Gaulle Airport 2007-06-02.

Tackar! A380 ör ju en liten dröm att få flyga någon gång... eller att överhuvudtaget få se en i verkligheten...

Min bild kommer inte från en A380 men den har lite gemnsamt ändå, åtminstone utseendemässigt (lite, om man vill...).

Var hittar man en sådan här?

Bilagor

• gss.jpg
    gss.jpg
    32.4 KB · Visningar: 173
En varg som står ovanpå en borg blir på Tyska Wolfsburg vilket är en stad. I denna stad placerade Hitler en bilfabrik som tillverkade/tillverkar Volksvagen.
Jag tror att bilden är hämtad från signalhornsknappen på en bubbla.

---/T

Edit: Stavning

En varg som står ovanpå en borg blir på Tyska Wolfsburg vilket är en stad. I denna stad placerade Hitler en bilfabrik som tillverkade/tillverkar Volksvagen.
Jag tror att bilden är hämtad från signalhornsknappen på en bubbla.

---/T

Edit: Stavning

Och det är ju alldeles förträffligt svarat! En -68 för att vara exakt. Utseendemässigt är ju både Bubblan och A380 "bubbliga" till designen.

Din tur!

Bilagor

• gsssvrjpg.jpg
    gsssvrjpg.jpg
    49.8 KB · Visningar: 190
Och det är ju alldeles förträffligt svarat! En -68 för att vara exakt. Utseendemässigt är ju både Bubblan och A380 "bubbliga" till designen.

Din tur!

Jag kommer inte åt några bilder i kväll och i morgon är det jobba som gäller. Jag lämnar över till någon som är på hugget. Om ingen har tagit över när jag kommer hem i morgon kanske det dyker upp något från mig.

Passa på nu!

---/T

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto