Annons

Gigapixelfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Fräckt.. imponerande jobb.

Vad var det som ställde till det stora "felet" som är mitt i ? är det programet som inte hanterat det rätt eller är det så att man varit i fel läge eller dyl med kameran ?

Fräckt.. imponerande jobb.

Vad var det som ställde till det stora "felet" som är mitt i ? är det programet som inte hanterat det rätt eller är det så att man varit i fel läge eller dyl med kameran ?

Det var nödvändigt att ta bilder från fyra olika platser eftersom det finns 4 st pelare i varje riktning. I en av de olika delarna nådde jag inte ända ut, det fattas någon meter. Trist som tusan! Det är många saker som ska klaffa samtidigt och man får bara en chans...

Det var nödvändigt att ta bilder från fyra olika platser eftersom det finns 4 st pelare i varje riktning. I en av de olika delarna nådde jag inte ända ut, det fattas någon meter. Trist som tusan! Det är många saker som ska klaffa samtidigt och man får bara en chans...

Tackar för svaret.

Ändå ett imponerande jobb måste jag säga :)
Även som övriga bilderna är riktigt läckra.

Några enstaka halva bilar och en buss drar inte ner mitt betyg på denna bild, det är livsfarligt att visa detta för mig. Jag vill bara shoppa prylarna och göra min egen gigapixelbild, men jag får väl förtränga denna tanke,,,, Ska ju shoppa nya gluggar och kamera snart

Skitbra jobbat

Ja riktigt coolt är det! Blev ju bättre än jag trodde. Lite synd kanske med allt vatten och så få båtar så här års. Underbart väder ändå.
Kunde man plåta det hela från en 'liten' ballong eller liknande skulle man kunna göra en hel del kul. Vikten på utrustningen är ju en del.

Ja riktigt coolt är det! Blev ju bättre än jag trodde. Lite synd kanske med allt vatten och så få båtar så här års. Underbart väder ändå.
Kunde man plåta det hela från en 'liten' ballong eller liknande skulle man kunna göra en hel del kul. Vikten på utrustningen är ju en del.

För ett antal år sedan fanns ett företag som skickade upp turister i en luftballong som var fäst med en vajer i marken, minns inte var det var eller om de finns kvar. Det skulle möjligen fungera, men det krävs en extremt vindstilla dag annars är det omöjligt. Tyvärr har Stockholm inte några höga byggnader i centrum. Hade tankar på Globens tak och Kaknästornet, men de ligger tyvärr för långt bort för att det ska bli bra. Hade tillstånd att komma upp på DN-skrapans tak, men även det är nog för långt från centrum. Kvar blev Stadshustornet och det är en bra plats, synd bara att inte Stadshuset fick vara med på bilden...

Beträffande årstid och väder finns både för- och nackdelar. Klar sikt är ett måste och de dagarna inträffar nästan bara på hösten/vintern. Nackdelen är en lågt stående sol som ställer till det.

Mycket imponerande och grattis igen Mats!

En liten sak som är synd (iaf i min browser/Chrome) är att man inte kan gå varvet runt. Den är snöpt mitt i Stockholms finaste del, Södermalm ;-). Man får backa runt hela varvet för att se andra halvan. Snöpt precis där jag bor ... Ska det vara så, finns det inte någon väg runt/mjukvara som kopplar ihop "ändarna"?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar