ANNONS
Annons

Gigapixelfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

iBoat

Aktiv medlem
I morgon blir det ett forsok från stadshustornet, tillstand ar klart, sponsorer klara och sakerhetspersonal inhyrd. Siktar pa ett 360 panorama och det maste i sa fall sattas ihop från fyra olika panoraman. Det lar bli en bild pa 16-20000 megapixlar, kanske upp emot 25 GP. Tungjobbat blir det, men kul!

Häftigt! Fast man ser inte hem till mig, va? Invid Maria Magdalena.

Hoppas du får hyfsat betalt av Bonnier! För övrigt är väl det här en idé som du borde kunna köra i varenda halvstor stad i hela landet? Alltid finns det nån hyfsat stor byggnad som man kan använda.

Häftigt! Fast man ser inte hem till mig, va? Invid Maria Magdalena.

Hoppas du får hyfsat betalt av Bonnier! För övrigt är väl det här en idé som du borde kunna köra i varenda halvstor stad i hela landet? Alltid finns det nån hyfsat stor byggnad som man kan använda.

Nja, inte hem till mig, men ca 35 km tills horisonten tar vid:)

Jodå, flera städer är på gång, även utanför Sverige. Finns även andra kommersiella områden, men det behåller jag för mig själv :)

P.s det där med Maia Magdalena förstod jag inte...

Kyrka på Söder, ungefär mitt över fjärden från Stadshuset, inte alls långt bort. Fast på andra sidan Mariaberget, så jag är inte säker på om det syns. Men det får jag väl se senare i veckan!

Oj, jag läste ditt förra inlägg slarvigt!
Avståndsmässigt bör man se hem till dig, men det kanske döljs av något framför.

Jättekul! Ser verkligen fram mot att få se resultatet, dina tidigare gigapixelbilder är fantastiska.

Tack Sara,
Har testat hela helgen med ett Nikkor 600/4. Det ar inte latt med fokus med en sadan brännvidd, speciellt om man inte har en riktigt hog plats att stå pa. Sa nasta utmaning ar att fokusstacka varje delbild och sedan gora en gigabild av det.
- vagar knappt tanka tanken pa hur manga bilder det blir :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar