urbano skrev:
Jo, du Eriksson. VEMS bildsyn tycker du jag skulle anvanda - Goran Perssons?
Problemet med den bildsyn du ventilerar är att du samtidigt hävdar att det är den enda giltiga. Inte rakt ut, men jag kan inte tolka din beskrivning av struntbilder på annat sätt. För fotografen är bilden säkerligen inte strunt, men det verkar du inte ha förstått.
Spy galla, jomenvisst. Jag har gett fler an 3000 kommentarer pa fotosidan varav kanske 10 "stygga" . Hur manga promille blir det?
Min poang med att vara extra skarp i kommentarerna den senaste tiden, beror naturligtvis pa att det laddas upp massor av struntbilder (enligt min bildsyn-inte Goran Perssons) i poolen "mycket erfarna".
[ironi]Ja, självklart är det struntbilder. [/ironi] Fotografen som efter några års fotograferande tagit bilden kanske provar en ny stil, ett nytt motivområde, byter från digitalt till svartvitt, byter genre, går över från manuella analoga hus eller kompaktkameror till mätsökarkameror eller mellanformat...
Har man inte skapat några mästerverk innan så lär det inte bli några mästerverk i en sådan ny fas av sitt fotograferande heller. Såvida fotografen i fråga inte har en särskilt god talang för fotografi, och sådana stjärnor hade vi haft koll på.
Men för dig hr Urbano, så är förstås alla faser av utveckling då man lägger sin bild i en pool för konstruktiv kritik bara struntbilder. Ja, självklart, varför skulle det inte vara det? Du vet ju bäst.
Detta drar bara ner fotosidan i ett bildtrask som de far svart att komma ur.
Det ar lite trist, faktiskt.
Förstår inte varför du benämner Fotosidan som "de". Är du med på Fotosidan eller inte? Att försöka beskriva sig som någon utomstående konsult-Jesus med svaren på alla problem utan att erkänna sig vara en del av dem utvecklar inte Fotosidan, åtminstone inte uppåt. Troligen bara ner i träsket - och det är trist.