PMD
Aktiv medlem
Ja, det tror jag också. Det är nog så i många system: att de som redan är vana vid systemet köper andra kameror i samma system.Jo jag tänkte nämna den men jag misstänker att dom som använder den redan är inne i m4/3.
Det tror inte jag heller, men jag ser inte riktigt relevansen i det. Frågan var inte hur många med Nikons FX-hus som också har köpt en Olympus EM-1X.Jag tror inte du hittar så många som använder FX kroppar och Olympus em-1x, men jag kan så klart ha fel.
Det intressanta är om en EOS 7D med integrerat vertikalgrepp skulle sälja. Att en sådan kamera skulle bli lika stor som en EOS-1D X är sekundärt. Storleken blir som den blir efter vad kameran ska ha för specifikationer. Jag tror dock att en EOS 7D med integrerat vertikalgrepp inte skulle bli riktigt lika stor som en EOS 7D med det löstagbara vertikalgreppet så apersson850 skjuter aning bredvid målet i inlägg #84.
Idag skulle nog inte en sådan kamera sälja så värst bra, och knappast när EOS 7D var aktuell heller. APS-C medger lite mindre kamerahus än småbild, så min gissning är att de flesta skulle ha föredragit att inte ha ett integrerat vertikalgrepp.
Att försäljningsstatistiken för Olympus EM-1X vore intressant är för att det skulle säga något om benägenheten att vilja ha ett integrerat vertikalgrepp även på kameror med mindre sensorer än småbild.