Annons

Ge fler bildkommentarer!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadde

Aktiv medlem
Jag har upptäckt att det är få personer som ger lika mycket kommentarer som de får. Vilket i sin tur betyder att det är ett fåtal personer som ger massor av kommentarer till andra, vilket inte är rättvist. Alla vill ju få så mycket kritik som möjligt på sina bilder, då är det ju viktigt att man engagerar sig i anrdas bilder också, annars så fungerar ju inte fotosidan som det var tänkt! Så mitt motto är ge fler bildkommentarer än du får, då skulle alla få väldigt mycket konstruktiv kritik!
 
...eller som Di Leva brukar säga: "Om alla ger, då får alla."

Jag ska bättra mig, redan ikväll, faktiskt.
 
Hej Daniel.

För att kunna lämna konstruktiv kritik eller beröm
på en bild så måste den angagera mej på något sätt.
en bild som inte angagerar mej kan jag inte säga något om därför lämnar jag inga komentarer på bilder som inte säger mej något. (ungefär som en politiker som vill ha min röst men inte erbjuder mej en politik som jag vill ha, han får söka rösten någon annanstans.)

/Lasse
 
Jag känner att jag ger alldeles för lite bildkommentarer, trots det så har jag fått 71 kommentarer och gett 217..

Ska ta och skärpa mig :)
 
Lars-Åke skrev:
Hej Daniel.

För att kunna lämna konstruktiv kritik eller beröm
på en bild så måste den angagera mej på något sätt.
en bild som inte angagerar mej kan jag inte säga något om därför lämnar jag inga komentarer på bilder som inte säger mej något. (ungefär som en politiker som vill ha min röst men inte erbjuder mej en politik som jag vill ha, han får söka rösten någon annanstans.)

Med nånstans runt 54 000 uppladdade bilder här på FS så -skulle- man ju kunna tro att fler än 15 bilder skulle ha någon form av intresse för dig ;)

Du är säker på att det inte krävs att du engagerar dig lite också?
 
kommenterande

Jag känner att trots att jag hittintils har gett 46%
fler kommentarer än vad jag fått så kan jag bättra mig.
Skall ytterligare bättra på min statistik ikväll.
Jag tycker också att uppropet om mer kommenterande är viktigt.
 
Dadde skrev:
Så mitt motto är ge fler bildkommentarer än du får, då skulle alla få väldigt mycket konstruktiv kritik!

Jag håller fullständigt med om att man borde ge ett någorlunda lika antal kommentarer som man får. Själv ligger jag efter, 62-107 i skrivande stund, och tänker inte lägga in någon ny bild förrän jag är ikapp.

Samtidigt tycker jag att konstruktiv kritik och mångfalld inte är samma sak. När jag kommenterar en bild är det min målsättning att bedömma både styrka och svaghet, och helst också tillföra någon nytt. Därmed inte sagt att jag lyckas. Tycker det är svårt och mycket mer krävande än att slänga iväg några spontana utrop. Känner mig fortfarande som en nybörjare.

Jag är glad för ALLA kommentarer jag får, men tar mycket hellre emot en engagerad än fem oengagerade.
 
Bengt

Med nånstans runt 54 000 uppladdade bilder här på FS så -skulle- man ju kunna tro att fler än 15 bilder skulle ha någon form av intresse för dig ;)

Du är säker på att det inte krävs att du engagerar dig lite också?


Naturligtvis så är det upp till mej att angagera mej för att hitta alla dessa bilder. Nu har jag inte så mycket tid för mej att göra det då jag finner nöje i att utöva mina intressen .
Men dom gånnger tid finns och bilder intresserar mej så skriver jag komentarer.
Jag vet att det finns bilder som jag inte hunnit skrivit komentarer på men det kommer även till dom..
/Lars-åke
 
Dadde skrev:
Jag har upptäckt att det är få personer som ger lika mycket kommentarer som de får. Vilket i sin tur betyder att det är ett fåtal personer som ger massor av kommentarer till andra, vilket inte är rättvist. ...
... Naturligtvis så är det upp till mej att angagera mej för att hitta alla dessa bilder. Nu har jag inte så mycket tid för mej att göra det då jag finner nöje i att utöva mina intressen .
Men dom gånnger tid finns och bilder intresserar mej så skriver jag komentarer.
Jag vet att det finns bilder som jag inte hunnit skrivit komentarer på men det kommer även till dom..
/Lars-åke

Detta skulle med säkerhet lösa sig om man stannade upp och kommenterade de bilder man gillar direkt, i stället för att ivrigt kasta sig över nästa bild. För att sedan upptäcka att tiden har runnit iväg och med sedan inte hinner kommentera någon bild alls.
 
Jag ligger förvisso på "+ statistik", men jag märker att jag inte tittar alls lika mycket på fotosidans upplagda bilder längre. Iallafall går processen väldigt mycket snabbare än förut. Det blir en kvick genomgång av tumnaglarna..och i bästa fall tar jag mig en närmare titt på några enstaka bilder av dem.

Måste också säga att jag lägger ned betydligt mer tid på olika forumtrådar än på upplagda bilder.

Men man får ta sig i kragen helt enkelt. Att åtminstone försöka ge lika många kommentarer som man får borde för de flesta medlemmar inte vara några som hellst problem. Kan man tycka iallafall..


Mvh
Jonas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.