Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Balkongtemat..

Okänt för många är att jultomten faktiskt bor på Ringvägen i Nyköping, och brukar hänga ut sina strumpor på tork (till grannarnas stora förtret).

Bilagor

• 21 balkong med röda strumpor.jpg
    21 balkong med röda strumpor.jpg
    72.7 KB · Visningar: 354
alf109 skrev:
... eller inte synas alls..
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/762953.htm?set=lp
Tycker personligen att gatufoto kan vara något mer än att bara avbilda personer på gatan, och ibland ingår inga människor i mina gatubilder.

Roligt hur man finner samma motiv, men ser dem på olika sätt. Jag var förbi på Söder och fotade precis det fönstret. Var på väg till en Tapas-restaurang vid Hornstull med min sambo när vi gick förbi detta fönster av en slump för ett par vecklor sedan. Kunde då, liksom du, inte låta bli att ta en bild. Roligt vad man fokuserar på i en bild. Min bild är ganska platt rakt på vilket kanske är lite trist, jag var kul nog som mest intresserad av det som fanns innanför fönsterrutan och återspeglingen av en bil på andra sidan gatan. Ser att din bild återspeglar en människa vilket ger den en hel del liv.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/769311.htm?set=lp

Mvh

David

"Freeeeeze, Miami vice!!"

(Obs, just dessa skuggbilder saknar helt ambitionen att vara av samma konstnärliga klass som tex Krille-K:s)

Bilagor

• 025 zaras och min skuggbild.jpg
    025 zaras och min skuggbild.jpg
    92.9 KB · Visningar: 325
..och som vi alla vet ska INTE gatufoto vara arrangerat! På tal om regelbrott.. Men det är kul med skuggor ibland (men mindre kul när man får höra efter en halv dags fotande att "jag gillade nog skuggbilderna mest"..).

Bilagor

• 021 zara som gör skuggbild.jpg
    021 zara som gör skuggbild.jpg
    61.9 KB · Visningar: 313
Exempelbild; Vissa gillar att bli fotograferade, andra inte...

Hennes blick och min bild skapades ungefär samtidigt- annars hade jag kanske gått... Vid Hyde park, London. Hon håller en mobiltel. i handen, btw..

Bilagor

• 217 ilsken mobilbrud.jpg
    217 ilsken mobilbrud.jpg
    92.9 KB · Visningar: 370
ANNONS