Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Lasse H skrev:
vissa stjäl ju bästa platsen direkt..

Fotografen som plåtade mig när jag plåtade ...

Det var en bra plats tills folket som stod längs broräcket flyttade sig myyycket närmare. Sedan var det en aningens trångt.

Bilagor

• lasse2.jpg
    lasse2.jpg
    77.8 KB · Visningar: 437
Re: Den sista mohikanen

TBStoor skrev:
Igen yxa för den urbana skogen

Du lägger ut en del spännade bilder Torbjörn!

Jag gillar denna typ av "gatufoto..."
Inte bara en dokumentation ;)
utan nå't mera...
litet svårgripbart...
subtilt..
och spännade visuellt...!
Mvh Bengan

Re: Re: Den sista mohikanen

Benganbus skrev:
Du lägger ut en del spännade bilder Torbjörn!

Jag gillar denna typ av "gatufoto..."
Inte bara en dokumentation ;)
utan nå't mera...
litet svårgripbart...
subtilt..
och spännade visuellt...!
Mvh Bengan

TackTack!!!
Fick lite inspiration idag och statt o tittade på denna plats och så kom det passligt en del människor förbi (tåget?) Han ta några och så började batteriet ta slut. Digitala gissel ... hehe. Annat är det med mekaniska slutare!
Vidare tror jag att experimenten med den digitala "korningheten" kanske kanske kanske kan börja ta lite form, i liten skala, kanske.
Tackar!/TBS

Nu har jag kompletterat utrustningen med en batterioberoende trotjänare. Första rullen är laddad!

Bilagor

• zork.jpg
    zork.jpg
    65.5 KB · Visningar: 305
blpssmed skrev:
Nu har jag kompletterat utrustningen med en batterioberoende trotjänare. Första rullen är laddad!

Intressant!
Spännande!!
Denna lilla analoga "evighetsmaskin" är ju "efterföljare" till kända förebilder, som tex. Leica, Contax mfl.

Mätsökarkamera,
med ridåslutare och utbytbar optik.

Och återknyter till den teknik/utrustning som en del fotografer använt, som tex. Andre Kertéz, Henri Cartier Bresson, Eugene Smith, David Douglas Duncan, Capa, Eisenstadt Garry Winogrand mfl :)

Och dom verkade ju kunna ta rätt "hyffsade" bilder med en liknande utrustning.... ;)

Och så tycker jag, att det är litet "uppkäftigt" ;)
att plåta med en så'n här kamera i den "digitala massrörelsen"! :)

Gillar avvikare!!
Gillar fritänkare!! :)
B)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar