Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Det svåra med gatufoto är att verkligen fånga bra bilder som är både tidslösa och som visar hur människor agerar med varandra och så.

Jag tänkte mest dela med mig av en bild jag älskar och den kan nog knappast vara en snapshot. Det gäller nog att ha ett öga när något kan hända och sen vänta, vänta och vänta...

http://www.robertdoisneau.com/largesidewaysglance.htm

/ Marcus
 
Ännu en ur dagens skörd.
Den här gillar jag.
Ställde mig så människorna bakom vakten skulle synas så lite som möjligt.
Väntade tills han började skrika ut en massa order....
 

Bilagor

  • guard.jpg
    guard.jpg
    54.7 KB · Visningar: 199
ähhh, en till blir det..:)
den här tjejen ville absolut posera på bild, kul med sådana människor.
 

Bilagor

  • posé.jpg
    posé.jpg
    53.9 KB · Visningar: 287
tomasandersson skrev:
Snygga bilder Lasse, men måste du skärpa dem så in i vassen mycket? Ser helt onaturligt ut på min skärm och gör nästan ont i ögonen att se på.

Tack!
Jag sitter med en alltför gammal skärm.
Har ju ingen aning om hur mina bilder egentligen ser ut...:)
Men det är ju bra att någon påpekar sådana saker!
 
Italienska bilder..
Juli 2006..
Stadsmuren i Lucca...

Vadå stadsmur??

Jorå, detta är fotograferat uppe på muren, de e en bred, parklikande och bilfri! :)

Ett riktigt mästerverk, som byggdes för att skydda det rika Lucca mot de närliggande städerna, särskilt Pisa och Firenze.

Muren blev senare omgjord till en offentlig park, med vackra träd och idag är det möjligt att promenera hela vägen runt staden (ca. 4,3 km)

En gång eller cykeltur kan varmt rekommenderas för att få en överblick över Lucca.
Man har en strålande utsikt över det labyrintliknande stadscentrumet med små medeltida gränder, torn, monument, ett antal kyrkor, och till höger i bilden, så går en av vägarna ned i staden...

Å för å få litet djup i bilden, lät jag den italienske mannen komma med, annars inget tekniskt konstigt, Leica M6 med 15 mm..
 

Bilagor

  • italien22f.jpg
    italien22f.jpg
    51.8 KB · Visningar: 229
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.