Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Klockan är 17.00 och fabriksarbetaren stämplade ut för en timme sedan och nu är han på väg hem till en trist grå förort.....
 

Bilagor

  • 1014.jpg
    1014.jpg
    55.3 KB · Visningar: 600
Hötorget är en klar favorit, käkar ofta lunch i dom kvarteren och passar på att titta på människor...
 

Bilagor

  • lunch.jpg
    lunch.jpg
    54.6 KB · Visningar: 592
Sonnaren skrev:
Django Reinhart givetvis....
Us

Kul att det finns fler i livet som lyssnar på denna storartade musik.Några andra bra musiktips skulle kunna vara Jan Johansson, Rigmor Gustavsson
och Billy Cobham. Inte för jag tror bilderna blir bättre men lite roligare att putsa linserna blir det i alla fall.
 
papi skrev:
Kul att det finns fler i livet som lyssnar på denna storartade musik.Några andra bra musiktips skulle kunna vara Jan Johansson, Rigmor Gustavsson
och Billy Cobham. Inte för jag tror bilderna blir bättre men lite roligare att putsa linserna blir det i alla fall.


Jan Johansson...vilken pianist!

Och Bonnie Raitt är Ok att lyssna på vid linsputs!
Och Astor Piazzolla,
och Mozart,
och Lou Reed,
och Satie,
och "Vesti la giubba" med Pavarotti...
och, och, och..

Ok,
men nu vare gatufotosnack här!!

Ojdå, ursäkta!! ;)
 
Ja sådär mätt och belåten efter en rejäl lunchmacka så beger jag mig österut igen ;)
 

Bilagor

  • 042-ryska-kyrkan-hela-ny-40.jpg
    042-ryska-kyrkan-hela-ny-40.jpg
    37.9 KB · Visningar: 518
Riktig cola light!

Tanten säljer mjölk från sin bil på marknaden och räknar kassan med bara ett par mjölkflaskor kvar.
 

Bilagor

  • säljer-mjölk-055-besk-ny-40.jpg
    säljer-mjölk-055-besk-ny-40.jpg
    39.1 KB · Visningar: 508
Street style, Kreativiteten i full gång!
 

Bilagor

  • street-style-ny-105-40k.jpg
    street-style-ny-105-40k.jpg
    39.5 KB · Visningar: 495
Fotgraferande fotografer känns riskfritt att fotografera utan att fråga. Jag kan aldrig låta bli att fundera över vem fotografen är och om den är medlem här på fotosidan. (Under första promenaden med CV Color-Heliar 75mm f/4.5)
 

Bilagor

  • fotograf0605_400.jpg
    fotograf0605_400.jpg
    47.2 KB · Visningar: 473
Galaxens President skrev:
Fotgraferande fotografer känns riskfritt att fotografera utan att fråga. Jag kan aldrig låta bli att fundera över vem fotografen är och om den är medlem här på fotosidan.

Så tänker jag också..:)
Risken är ju stor att han också är medlem på FS.
 
Galaxens President skrev:
Fotgraferande fotografer känns riskfritt att fotografera utan att fråga. Jag kan aldrig låta bli att fundera över vem fotografen är och om den är medlem här på fotosidan. (Under första promenaden med CV Color-Heliar 75mm f/4.5)

Står det Panasonic på kameran så tror jag att jag vet vem det kan vara :) I så fall var det helt riskfritt.
 
Var i Shanghai i helgen och såg denna farbror som skällde ut en kille på motorcykel. Tror inte han var helt ok...
 

Bilagor

  • galen.jpg
    galen.jpg
    21.7 KB · Visningar: 508
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.