Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kommer mitt bidrag, där alla medverkande mycket väl viste att jag plåtade. Så är det också i alla andra bilder jag har. Jag förstår inte meningen med att smyga runder en massa. Det är inga problem att få verkliga situationer trots att den avbildade personen är medveteten om kameran!

Jag håller med. Smygfotograferingen blkir ofta ett skott bakifrån eller från sidan. Men det är ju ansikten blickar som ger liv i bilden. annars kan man ju lika gärna nöja sig med att plåta husfasader och bilar.

Ferdinand
 
När Hotell Statt i Eskilstuna brann kom kameror av alla modeller till användning. Från mobilkameror till Hasselblad.
 

Bilagor

  • gatufoto_01.jpg
    gatufoto_01.jpg
    29 KB · Visningar: 535
Jag trodde att Ditt inlägg (bild) var nåt slags svar på vad jag skrev. Men så var det kanske inte. Förlåt för trampade tår.

Ingen fara. Tar inte illa upp, har skyddsskorna på mig. :) Borde ha plåtat när en kille står med mobilen i högsta hugg och tar bilder med en fotograf stod bredvid med en Hasselblad H2 igång men så var kortet fullt. (Typiskt)
 
Ok

Fportsätt plåta.

Själv har jag just plockat fram min gamla mekaniska Nikon FM som legat i skrivbordslådan i 15 år. Underbar känsla att plåta med den. Så nu får min Canon 5d vila ett tag.

Ha det gott/ Stefan (Ferdinand)
 
Snart är det 3-årsjubileum för denna tråd! :eek:)

Dagen efter Lasse H skapade denna tråd om gatufoto tog jag honom på bar gärning med att plåta på Järvafältet. :eek:)))
 

Bilagor

  • lasseh.jpg
    lasseh.jpg
    89.4 KB · Visningar: 784
Ånej, det där är inte jag.
Jag blånekar att jag överhuvud taget varit på Järvafältet...:)

Men oj vad tiden går fort, var det verkligen så länge sedan..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.